Pantone utvider fargene

PUBLISERT: 5 desember 2007
OPPDATERT: 5 desember

Pantones håndholdte enhet for fargeidentifisering, Color Cue 2, inneholder nå nesten 4000 nye farger. Enheten er beregnet på designere innenfor kunst, mote, arkitektur, grafikk og innredning, og kan veksle mellom flere Pantone-biblioteker for å identifisere farger. Gjennom konvertering av farger til den nærmeste Pantone-fargen kan designere bevege seg fra fargeinspirasjon til realisering av sine ideer i ulike medier. De nye fargene kommer som en følge av at Pantone Goe og Pantone Fashion+Home Smart nå er inkluderte biblioteker. Foruten de to nye bibliotekene inneholder det oppdaterte Color Cue 2-biblioteket Pantone Matching System for bestrøket, ubestrøket og matt papir, samt biblioteket Pantone Paint + Interiors. Color Cue inneholder nå alle de fire bibliotekene med rundt 9000 farger. Enheten som drives av et nivoltsbatteri husker de 30 siste målingene. Programvaren kan oversette Pantone-farger til ulike fargerom for bruk i bildebehandlingsprogrammer. Color Cue 2 inneholder i tillegg ytterligere formler for repro, som CMYK, CMYK EURO, sRGB, Adobe RGB 255, HTML, Lab, PANTONE Hexachrome og XYZ. Color Cue 2 kan også simulere lysforhold for D65 (6500° K, dagslys), D50 (5000° K, dagslys), F2 (4150° K, fluorescerende), A (2856° K) og TL84 (4100° K, fluorescerende).

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01