Pantone utvider fargene

PUBLISERT: 5 desember 2007
OPPDATERT: 5 desember

Pantones håndholdte enhet for fargeidentifisering, Color Cue 2, inneholder nå nesten 4000 nye farger. Enheten er beregnet på designere innenfor kunst, mote, arkitektur, grafikk og innredning, og kan veksle mellom flere Pantone-biblioteker for å identifisere farger. Gjennom konvertering av farger til den nærmeste Pantone-fargen kan designere bevege seg fra fargeinspirasjon til realisering av sine ideer i ulike medier. De nye fargene kommer som en følge av at Pantone Goe og Pantone Fashion+Home Smart nå er inkluderte biblioteker. Foruten de to nye bibliotekene inneholder det oppdaterte Color Cue 2-biblioteket Pantone Matching System for bestrøket, ubestrøket og matt papir, samt biblioteket Pantone Paint + Interiors. Color Cue inneholder nå alle de fire bibliotekene med rundt 9000 farger. Enheten som drives av et nivoltsbatteri husker de 30 siste målingene. Programvaren kan oversette Pantone-farger til ulike fargerom for bruk i bildebehandlingsprogrammer. Color Cue 2 inneholder i tillegg ytterligere formler for repro, som CMYK, CMYK EURO, sRGB, Adobe RGB 255, HTML, Lab, PANTONE Hexachrome og XYZ. Color Cue 2 kan også simulere lysforhold for D65 (6500° K, dagslys), D50 (5000° K, dagslys), F2 (4150° K, fluorescerende), A (2856° K) og TL84 (4100° K, fluorescerende).

Les videre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

Canon lanserer tre nye storformatprintere

Canon legger til nye storformatprintere til sitt sortiment, i form av imagePROGRAF TZ- og TX-serien. Disse maskinene egner seg spesielt godt for arkitekter og ingeniører, samt for plakatproduksjon.
V610-TZ-32000-LIFESTYLE-07_3x2

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1