Heidelberg lanserer før Drupa

Heidelberg melder at en schön-wiederversjon av B1-flaggskipet XL 105 vil bli tilgjengelig for et par kunder allerede før Drupa. Lanseringen av trykkpressen XL 105 innebærer på ingen måte slutten for den fremgangsrike 102p-serien, som også videre vil være tilgjengelig for bruk hos kunder som ikke krever den høye produktiviteten som XL har. Lanseringen er et ledd i Heidelbergs strategi om ikke å vente til store messer for å vise produkter. Selskapet sier at produktutviklingen går for raskt til at man kan holde en lanseringssyklus på fire år, og de ønsker ikke at kundene skal vente med å investere. Dette ble også tydelig uttrykt av Heidelbergs administrerende direktør Bernhard Schreier under Heidelbergs årlige konferanse. Det vil ikke bli vist nye maskiner som ikke allerede er kjent under Drupa. Det vil heller ikke være rettferdig overfor kundene. Det blir ingen overraskelser.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: