Green Print i en gratisversjon

PUBLISERT: 28 februar 2008
OPPDATERT: 28 februar

Green Print er et verktøy for å eliminere unødvendige utskrifter, og under slagordet ”Free to be green” tilbys nå en gratisversjon av programvaren. Dermed håper Green Print å bidra til at det spares 100 millioner trær og at mengden drivhusgasser skal kunne reduseres med 300 tonn på verdensbasis. – Vårt mål er ingenting annet enn å stoppe unødvendige utskrifter, sier Green Prints administrerende direktør Hayden Hamilton. Ved å analysere hver side av dokumentet som sendes til skriveren, skal Green Prints programvare eliminere unødvendige utskrifter, og på den måten spare blekk, papir og redusere utslippene av drivhusgasser. Ved analysen leter programvaren etter sider som uansett blir kastet, eksempelvis sider med kun et banner, webbadresse eller logo, og fjerner disse før utskrift. Green Print gir i tillegg brukeren mulighet til å fjerne bilder fra utskriftene med kun ett klikk. I følge selskapet vil en gjennomsnittsbruker spare mer enn 90 dollar eller 1400 ark i året.

Les videre

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1