Canon i samarbeid med Agfa

PUBLISERT: 4 april 2008
OPPDATERT: 14 desember

Canon melder at de har innledet et samarbeid med Agfa når det gjelder
arbeidsflyt. Samtidig annonseres nå to nye medlemmer i imagePRESS-serien.

ImagePRESS-modellene C6000VP og C6000 trykker med et kvalitetsnivå som Canon hevder er på linje med med offsettrykk. Begge de nye modellene har en hastighet på 60 A4 sider pr minutt (3.600 sider pr time), for VP-modellen er dette uavhengig av papirtykkelse. Maskinene kan også leveres med magasin for høyere volum med bypass-brett, i tillegg til liminnbinder og punch-funksjoner.

Canon opplyser videre at de nye produktene er utstyrt med elastisk Advanced Image Transfer Belt som gjør at trykket føyer seg etter strukturen på det mediet man trykker på, noe som skal gi et mer nøyaktig resultat. Maskinene bruker også oljefri Twin Fusing system, et dobbelt varmeelement, som sikrer optimal hastighet. Et vesentlig poeng er at de nye maskinene har en lavere pris enn flaggskipmodellen C7000VP. Nyhetene blir selvsagt å finne på Drupa.

Samarbeidet mellom Canon og AGFA gjør det mulig for Canons imagePRESS å integrere fullstendig med Agfas nye arbeidsflytløsning Apogee suite. De to selskapene har gått sammen om en løsning de hevder er mer effektiv, fleksibel og sterkere integrert med andre løsninger, enn tidligere løsninger.

– Av og til dukker det opp et produkt som har en dramatisk betydning for markedet, og imagePRESS-serien er eksempler på det. C6000VP og C6000 utvider Canons portefølje av digitaltrykkløsninger i farger, sier Bjørn Frantsen, produktsjef for professional solutions i Canon Norge.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324