Også innenfor print-markedet er trenden tydelig i retning av at kundene ønsker et fåtall, profesjonelle aktører å forholde seg til på tvers av landegrensene. Det Norske Veritas (DNV) ga nylig Océs nordiske organisasjon én felles ISO 9001-sertifisering. – Gjennom dette får kundene en håndfast dokumentasjon på at de vil oppleve kvalitetsleveranser fra Océ i hele Norden, sier adm. dir. John Bjørkmann.
Fra Norge leder Bjørkmann hele den nordiske virksomheten til det børsnoterte, nederlandske selskapet Océ N.V. DNV gjennomførte nylig en siste kvalitetsrevisjon, og kunne kort tid etter meddele at Océ-virksomhetene i alle de nordiske landene oppfylte kravene selskapet stilte.
Både medarbeiderne og ledelsen i Océ Nordics har vist stort engasjement når det gjelder det nye, nordiske kvalitetsledelsessystemet, skriver DNV i sin rapport.
– Den beste måten å styrke kundeforhold på er å holde høy kvalitet i alle sentrale prosesser slik som salg, service og leveranser. ISO 9001-sertifiseringen er et viktig element i arbeidet vårt med dette, og blir en viktig referanse for oss overfor markedet, sier Bjørkmann.