Océ med tysk miljømerke

PUBLISERT: 12 juni 2008
OPPDATERT: 21 mars

Océ viser at de kombinerer miljø med teknologi i toppklasse, og har sikret seg det tyske Blå Engel-merket til nesten hele sortimentet. Det tyske miljømerket er høyt ansett og ifølge Oce har det tradisjonelt hatt strengere krav til seg enn det norske Svanemerket. Blå Engel-merket er en av verdens mest ettertraktede miljøsertifiseringer for kontorutstyr.

Tildeling av Blå Engel merket stiller store krav til både lokalt og globalt miljøvern. Strenge krav til støvutslipp, varme og støy bidrar til en bedre arbeidsplass for de som jobber med, eller i nærheten av, kontormaskinene. Det er også et krav om at det ikke benyttes kreftfremkallende stoffer i deler eller toner. I tillegg er det avgjørende at kontormaskinene har lang levetid og at reservedelene er tilgjengelige minimum fem år etter at produksjonen avsluttes.

Gjenbruk av deler er også en forutsetning for å få Blå Engel-merket. Océ utvikler derfor kontormaskiner med deler som kan gjenbrukes og som dermed reduserer forbruk av naturressurser, og bidrar til reduserte utslipp av miljøgifter. Océ benytter både resirkulert plastikk og gjenbruker deler i produksjonen.

– Vi vet at våre kunder i stadig større grad stiller strengere krav til miljøvennlige løsninger. Blå Engel-merket bidrar dermed til å posisjonere Océ som en ansvarlig kvalitetsleverandør, sier administrerende direktør i Océ, John Bjørkmann.

Ytterligere informasjon om Blå Engel merket finner du på www.blauer-engel.de

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324