Stor interesse for Xerox 700

PUBLISERT: 18 juni 2008
OPPDATERT: 21 mars

xerox700_web.jpg

Xerox og BizDoc viste i går den nye fargemaskinen Xerox 700 for inviterte kunder. Maskinen, som ble lansert på Drupa, har allerede stått i testproduksjon hos CopyCat noen uker, der den har vist at den nye tonerteknologien holder mål.

Hvorfor den bare heter Xerox 700, og ikke DocuColor 700, skal vi ikke spekulere i. Kanskje er det fordi den også er en fullgod sorthvitt-maskin. På noen uker har den ihvertfall produsert 70.000 svarthvitt- og 30.000 fargetrykk ved CopyCats avdeling i Rådhusgaten i Oslo. De fikk anledning til å testkjøre maskinen, og markedssjef Patrik Knutsson kunne berette om gode erfaringer. – Vi er imponert over bildekvaliteten, som er høyere enn vi har sett tidligere, samtidig som kvaliteten på tekst og grafikk er på nivå med DC 8000. I tillegg liker vi ferdiggjøringsmulighetene, blant annet med avanserte falsemuligheter. Som en multifunksjonsmaskin, inkludert skanning, er dette en interessant produksjonsmaskin for våre butikker, sa Knutsson.

Et 40-talls norske kunder fikk i går oppleve Xerox 700 i full produksjon ved Xerox’ demosenter på Lysaker. Sentralt i teknologien står ny, patentert kjemisk toner, der alle partiklene har lik størrelse. Ifølge Xerox er det nøkkelen til skarpere tekst og bedre bildegjengivelse. Prøvetrykkene som ble produsert for kundene holdt imponerende høy bildekvalitet, så det lover godt. Ferdiggjøringsfunksjoner har vi nevnt, der man kan få stift, fals og hulling. Hastigheten er 70 sider i minuttet for både svarthvitt og farger, og den produserer på papirtykkelser fra 64 til 300 gram/kvm. En interessant detalj er såkalt ”decurling”, som sørger for at arket ikke bues selv om det er mer trykk på den ene siden av det. Mye tyder på at Xerox mener maskinen passer godt for det nordiske markedet. Av totalt 8 testinstallasjoner, var 2 plassert i Norden.

Les videre

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1