Autobond satser på UV

n430005-autobond-satsar-pa-uv_web.jpg

Laminatorprodusenten Autobond kommer til å utvide sin virksomhet med løsninger for uv-lakk. Autobond har allerede en kunde i Sør-Afrika som benytter en av selskapets maskiner for laminering med film og uv-lakk. Selskapet forteller at de vil utstyre sine uv-maskiner med led-teknologi som skal kunne spare opptil 80 prosent energi.
Selskapets administrerende direktør, John Gilmour, mener materialer som er fullt biologisk nedbrytbare og en maskin som benytter vesentlig mindre energi, kommer til å dekke mange bedrifters behov. Han er også sikker på at markedet for denne typen maskiner vil øke sterkt de nærmeste årene. Den nye maskinen fra Autobond skal være i stand til å laminere mer enn 10.000 sider i minuttet.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: