Oppfølger til K4

PUBLISERT: 3 oktober 2008
OPPDATERT: 3 oktober

Soft Care, utvikleren av K4 Publishing System, har utviklet en ny publiseringsplattform med det «kodenavnet» Xanthos. Andreas Schrader, administrerende direktør ved Soft Care, sier at de har utviklet en innovativ arbeidsflytmotor for Xanthos som blant annet gir forlagene helt nye publiseringsmetoder som ikke kan utføres med konvensjonelle publiseringssystemer. Selskapet vil vise frem Xanthos under sitt brukermøte i Hamburg 10. oktober. Den offisielle introduksjonen av plattformen vil skje under Ifra Expo i Amsterdam 27. oktober.

Den nye arbeidsflytmodellen kan tilpasses til ulike medier, og man kan kontrollere ulike typer innhold for ulike publiseringskanaler som nett, mobile medier, trykk og IP-tv. Teknologien bak plattformen bygger på åpen arkitektur og utvikleren karakteriserer den selv som ”state-of-the-art”-teknologi. Anvendelsen av Web Services skal bidra til å skape en skalerbar og fleksibel arkitektur som er uavhengig av plattform og programmeringsspråk. Dette skal bidra til at Xanthos skal være enkel å implementere i komplekse systemer som sideplanleggings- og annonsesystemer.
Systemet kan også utvides ved hjelp av tilleggsmoduler fra ulike produsenter.

Les videre

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

End-to-end-løsninger er avgjørende, ikke trykketeknikken

Med fire svært automatiserte, industrielle produksjonslinjer, integrert i en Connex-arbeidsflyt, vil Muller Martini imponere kundene på årets Drupa.
PI-2399-Bruno-Muller_2

Kunstig intelligens vil være avgjørende for bedriftenes overlevelse

I den kommende tiden skal vi se nærmere på hvordan kunstig intelligens (AI) implementeres i allerede eksisterende grafiske løsninger. Hva den kan, hvilke behov den fyller og hvilke muligheter og utfordringer dette åpner for på sikt.
Heidelberg-AI

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag