Selvsikkert fra X-Rite, tross tap

PUBLISERT: 10 oktober 2008
OPPDATERT: 10 oktober

X-Rite tapte i andre kvartal 21 millioner dollar, men hevder at dette først og fremst er en indikasjon på dårligere tider. Selskapet skylder 399 millioner dollar etter oppkjøp av de tidligere konkurrentene Amazys og Pantone. Til tross for tredje kvartal på rad med tap, viser X-Rite forbedring i økonomien med 31 prosent økning i EBITDA, til 17,2 millioner sammenlignet med kvartalet før.
Administrerende direktør Thomas Vacchiano Jr i X-Rite tror det kommer nye muligheter i markedet gjennom en grunnleggende forandring.
– Kombinasjonen av X-Rites’, Amazys’ og Pantones unike posisjoner fører til at nye X-Rite kan ta del i markedsendringene og flytte fargeteknologi og løsninger forbi de tradisjonelle applikasjonene, til alle steder der farger spiller en rolle. Vi tror aksjeeierne vil tjene på at vi er fremst i denne endringsprosessen, uttaler han.

Les videre

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1