Viser hva utskriftene koster

PUBLISERT: 27 oktober 2008
OPPDATERT: 21 mars

canon_utskrift1.jpg

Canons nye utskriftsverktøy kalkulerer hva utskriftene faktisk koster. Dermed bør det også være lettere å velge produksjon utenfor eget hus.

Mange av skriverleverandørene tilbyr løsninger der utskriftene lagres på en utskriftsserver, og ikke produseres før brukeren identifiserer seg ved en fysisk skriver. Fordelene er flere, blant annet fører det til at færre utskrifter blir gjenglemt på skriverrommet, og at konfidensiell informasjon ikke blir liggende åpent tilgjengelig. For brukeren betyr det også at han enkelt kan velge den skriveren som passer oppgaven, og foreta endringer for jobben der, uten å forholde seg til ulike skriverdrivere.

Canons løsning i denne klassen heter uniFLOW Output Manager 4.0, der verktøyet MyPrintAnywhere muliggjør enhetsuavhengig utskrift. Programmet har også et nytt verktøy som kalkulerer kostnaden av hver utskriftsjobb. Verktøyet sier i fra til brukeren om det finnes alternative måter å skrive ut på som er billigere. Dermed får brukerne en større forståelse for utskriftskostnader. Det blir også enklere å velge det riktige og mest kostnadseffektive utskriftsalternativet for hver enkelt jobb. Verktøyet sier neppe noe om hva det koster å produsere opplaget hos et trykkeri, men kan likevel føre til at det blir lettere å velge ekstern produksjon. Når brukeren ser den faktiske kostnaden ved å produsere i eget hus, blir det også lettere å foreta prissammenligninger med eksterne leverandører.

Les videre

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1