torsdag 19. mai – uke 20
Bie Danmark, som selger forbruksvarer og grafiske systemer i de nordiske landene, er fra januar overtatt av Heidelberg. Heidelberg opplyser at hensikten er å styrke posisjonen innenfor grafiske forbruksvarer.
– Det siste året har vi gjennomført en konsolideringsstrategi, uttaler Anders Hjorth, president for Bie Danmark. Han opplyser at salget til Heidelberg er en logisk forlengelse av denne prosessen. Som en følge av kjøpet får Heidelberg og Bies kunder tilgang til et samlet utvalg av produkter og tjenester. Sortimentet omfatter også Heidelbergs egen merkevare Saphira.
– Målet er å tilby komplette løsninger som bidrar til økonomiske fordeler i tillegg til at det er mange fordeler knyttet til drift, effektivitet og sikkerhet, sier Thomas K. Hjorth, leder av Heidelberg Nordic/Baltics.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: