Forlenget påmelding til Digital Print Awards

FESPA kunngjør at registreringen for Digital Print Awards 2009 forlenges til 13. februar 2009. Konkurransen arrangeres for tredje gang og er åpen for trykkere fra Europa, Midtøsten og Afrika, uavhengig av presseutstyr eller materiell.
– Denne konkurransen har raskt nådd en tredobbel økning i antall bidrag hvert år, uttaler Nigel Steffens i FESPA. Han mener veksten er et resultat av at det digitale trykket virkelig har fått innpass i markedet.
– I fjor var det klart for juryen at kvaliteten og bruken av digitalt produserte arbeider både møter og til og med overgår de konvensjonelle prosessene. Begrensningene ligger først og fremst hos kundene og trykkernes egen fantasi, legger han til.
De seks kategoriene er: Vehicles, Interior, Exterior, Packaging and Manufacturing Goods, Textiles og Fine Art. Juryen, bestående av eksperter og redaktører, kårer en vinner i hver kategori, og blant disse en Platinavinner. Premieutdelingen finner sted i Amsterdam i forbindelse med FESPA Digital Exhibition i Amsterdam i mai.
Mer informasjon er tilgjengelig på www.fespadpa.com, der man også kan registrere bidrag.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: