Duplo tror på fremtiden

PUBLISERT: 27 mars 2009
OPPDATERT: 21 mars

43945-duplo_web

AGI møtte Duplos CEO Robin Greenhalgh under Print 2009. På spørsmål om hvordan han ser på fremtiden for trykkeribransjen, er Duplo-sjefen positiv:
– Framtiden er papirvennlig og vi vil fortsette å produsere trykte produkter. Den grafiske bransjen har endret seg mye de siste 20 årene, og når det gjelder selve trykkingen tror også vi på en reduksjon for offset og en økning for digitaltrykk. Vi som er i ferdiggjøringsdelen tilfører merverdi til papiret, og kundene bryr seg ikke om hvordan trykket er produsert, poengterer Robin Greenhalgh.

Duplo-sjefen tror trykkeriene kan bli mer effektive gjennom å konsentrere seg om det synlige, og arbeide mer med automatisk ferdiggjøring. Han mener løsningen ligger i inline og near-line produkter. Med near-line mener han at maskinene bør være nær hverandre, slik at ledetiden kan reduseres. – Det er mange bokbinderier som kjøper trykkerier og vice versa. En viktig årsak er at de kjenner verdien av å ha produksjonen samlet. Kundenes forventninger krever kortere ledetider, derfor er det avgjørende å få fullt utbytte av utstyret. Arbeidskraften er blitt dyrere og ved å effektivisere arbeidsflyten kan digitaltrykkoperatøren også håndtere ferdiggjøringsprosessene, sier

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik