AGI møtte Duplos CEO Robin Greenhalgh under Print 2009. På spørsmål om hvordan han ser på fremtiden for trykkeribransjen, er Duplo-sjefen positiv:
– Framtiden er papirvennlig og vi vil fortsette å produsere trykte produkter. Den grafiske bransjen har endret seg mye de siste 20 årene, og når det gjelder selve trykkingen tror også vi på en reduksjon for offset og en økning for digitaltrykk. Vi som er i ferdiggjøringsdelen tilfører merverdi til papiret, og kundene bryr seg ikke om hvordan trykket er produsert, poengterer Robin Greenhalgh.
Duplo-sjefen tror trykkeriene kan bli mer effektive gjennom å konsentrere seg om det synlige, og arbeide mer med automatisk ferdiggjøring. Han mener løsningen ligger i inline og near-line produkter. Med near-line mener han at maskinene bør være nær hverandre, slik at ledetiden kan reduseres. – Det er mange bokbinderier som kjøper trykkerier og vice versa. En viktig årsak er at de kjenner verdien av å ha produksjonen samlet. Kundenes forventninger krever kortere ledetider, derfor er det avgjørende å få fullt utbytte av utstyret. Arbeidskraften er blitt dyrere og ved å effektivisere arbeidsflyten kan digitaltrykkoperatøren også håndtere ferdiggjøringsprosessene, sier