Duplo tror på fremtiden

43945-duplo_web

AGI møtte Duplos CEO Robin Greenhalgh under Print 2009. På spørsmål om hvordan han ser på fremtiden for trykkeribransjen, er Duplo-sjefen positiv:
– Framtiden er papirvennlig og vi vil fortsette å produsere trykte produkter. Den grafiske bransjen har endret seg mye de siste 20 årene, og når det gjelder selve trykkingen tror også vi på en reduksjon for offset og en økning for digitaltrykk. Vi som er i ferdiggjøringsdelen tilfører merverdi til papiret, og kundene bryr seg ikke om hvordan trykket er produsert, poengterer Robin Greenhalgh.

Duplo-sjefen tror trykkeriene kan bli mer effektive gjennom å konsentrere seg om det synlige, og arbeide mer med automatisk ferdiggjøring. Han mener løsningen ligger i inline og near-line produkter. Med near-line mener han at maskinene bør være nær hverandre, slik at ledetiden kan reduseres. – Det er mange bokbinderier som kjøper trykkerier og vice versa. En viktig årsak er at de kjenner verdien av å ha produksjonen samlet. Kundenes forventninger krever kortere ledetider, derfor er det avgjørende å få fullt utbytte av utstyret. Arbeidskraften er blitt dyrere og ved å effektivisere arbeidsflyten kan digitaltrykkoperatøren også håndtere ferdiggjøringsprosessene, sier

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


En ”doldis” er den største skiltmakeren

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

De største skiltene. Og de minste. Bokstaver som er oppbygde hver for seg med bakgrunnsbelysning. Eller en duk på 25 kvadratmeter som spenner over en hel fasade. Tre, metall, akryl. Spesialistkunnskap om sveising og belysning. Og om vindens krefter. Det er bara en del av den kunnskapen som Signtronic besitter.

Publisert av: 

Packnorth: Canon LabelStream 4000 vises for messepublikum

Tekst: Bo Wallteg | Foto: Canon

Canon brenner alt kruttet sitt på en enkelt maskin under Packnorth 10. – 12. mai. Canon LabelStream 4000, en spennende etikettpresse lansert i 2019, har nå begynt å finne veien til markeder i Europa. Norden er fortsatt et uberørt område, men Canon håper å legge grunnlaget for fremtidige installasjoner via Packnorth.

Publisert av: