Neopost kjøper Kontur Document Systems

Neopost kjøper Kontur Document Systems og skaper, med en omsetning på omkring 300 millioner kroner, en ny storaktør på ferdiggjøringsområdet på det norske markedet.

Markedet for etterbehandling er på kort tid kraftig restrukturert. I raskt tempo har franske Neopost lagt flere selskaper under seg og blitt en stor, økonomisk sterk og effektiv aktør.

– Spesielt i Norge blir vi svært sterke ved å komme inn i en så stor og slagkraftig organisasjon, som vil satse på grafisk etterbehandling. Vi tar med oss mye erfaring inn i Neopost, ikke minst all den kunnskapen som vi har lært i markedet. Selv om vi blir større vil vi opprettholde det samme servicenivået som Kontur Document Systems er kjent for, sier Fredrik Thorsen, som fortsetter som ansvarlig for det grafiske området innenfor Neoposthandshake-390x164.

Neopost, som startet sin satsing på det nordiske markedet i 2003, at selskapet ønsker å være hovedleverandør på området post- og papirhåndtering:

«Gjennom oppkjøp av såvel generalagenter som som forhandlere (f.eks. Ideal Kontor & Grafisk i 2007 samt Mailgraf A/S i 2009) har Neopost blitt markedsleder for flere produktgrupper.»

«I forbindelse med oppkjøpet av Kontur Dokument Systems AB skriver Neopost Group historie og flytter sin posisjon i Skandinavia enda et skritt fremover. Organisasjonen er mer enn klar for å imøtekomme markedenes behov og tilby best mulig ekspertise, en styrket servicenivå og et både bredt dypt sortiment med mange sterke varemerker.

Niclas Lundén, Neoposts markedssjef, för Neopost, konstaterer at den sammenlagte kompetansen og erfaringen i kombinasjon med sterke produkter vil bli en ressurs for de skandinaviske kundene.

– Vi blir nå enda sterkere og får bedre muligheter til å møte markedet med meget god ekspertise og service, sier han.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: