Hiflex integrerer nettbutikk med åpen webplattform

PUBLISERT: 3 juni 2009
OPPDATERT: 3 juni

n44213-hiflex-drupal_web

Hiflex har utviklet en integrasjon mellom sin nettbutikk og den åpne webplattformen Drupal. Målet er å gjøre det enklere for trykkerier som vil bruke Internett som salgskanal og ønsker å synkronisere sine webaktiviteter under samme plattform.
Sammen med Joomla og WordPress er Drupal en av de mest brukte webplattformer basert på åpen kildekode. Dermed trenger man ikke betale royalties til noen leverandør, og heller ikke betale for ekstra moduler eller utvikling.
– Vi ønsker ikke å bli en global leverandør som kundene kjøper alt av, sier Thomas Reich Hart, administrerende direktør i Hiflex, som mener det er den viktigste årsaken til at de integrerer med Drupal.
– Enkelheten i programmet er en annen viktig faktor. Drupal inkluderer utviklingsverktøy som ikke krever høye webferdigheter. Dermed er det enkelt å komme i gang, poengterer han. Hiflex Webshop fungerer som en plug-in til Drupal. De viktigste funksjonene, produktvelgeren og produktmatrisen, der kunden gjør sin bestilling trinn for trinn, kan plasseres hvor som helst på nettstedene. Med filopplasteren kan kundene enkelt laste opp jobbene sine, før de automatisk forhåndssjekkes av systemet og det genereres et skjermprøvetrykk for godkjenning. Administrasjonsprosessen håndteres av Hiflex MIS, og nettbutikken oppretter automatisk bestilling, ordrebekreftelse, faktura, arbeidssedler og leveringsinformasjon, i tillegg til at JDF-data eksporteres til andre systemer i trykkeriet. Hiflex Webshop bruker en forenklet versjon av Hiflex MIS.

Les videre

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1