Hiflex integrerer nettbutikk med åpen webplattform

PUBLISERT: 3 juni 2009
OPPDATERT: 3 juni

n44213-hiflex-drupal_web

Hiflex har utviklet en integrasjon mellom sin nettbutikk og den åpne webplattformen Drupal. Målet er å gjøre det enklere for trykkerier som vil bruke Internett som salgskanal og ønsker å synkronisere sine webaktiviteter under samme plattform.
Sammen med Joomla og WordPress er Drupal en av de mest brukte webplattformer basert på åpen kildekode. Dermed trenger man ikke betale royalties til noen leverandør, og heller ikke betale for ekstra moduler eller utvikling.
– Vi ønsker ikke å bli en global leverandør som kundene kjøper alt av, sier Thomas Reich Hart, administrerende direktør i Hiflex, som mener det er den viktigste årsaken til at de integrerer med Drupal.
– Enkelheten i programmet er en annen viktig faktor. Drupal inkluderer utviklingsverktøy som ikke krever høye webferdigheter. Dermed er det enkelt å komme i gang, poengterer han. Hiflex Webshop fungerer som en plug-in til Drupal. De viktigste funksjonene, produktvelgeren og produktmatrisen, der kunden gjør sin bestilling trinn for trinn, kan plasseres hvor som helst på nettstedene. Med filopplasteren kan kundene enkelt laste opp jobbene sine, før de automatisk forhåndssjekkes av systemet og det genereres et skjermprøvetrykk for godkjenning. Administrasjonsprosessen håndteres av Hiflex MIS, og nettbutikken oppretter automatisk bestilling, ordrebekreftelse, faktura, arbeidssedler og leveringsinformasjon, i tillegg til at JDF-data eksporteres til andre systemer i trykkeriet. Hiflex Webshop bruker en forenklet versjon av Hiflex MIS.

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676