Hiflex integrerer nettbutikk med åpen webplattform

PUBLISERT: 3 juni 2009
OPPDATERT: 3 juni

n44213-hiflex-drupal_web

Hiflex har utviklet en integrasjon mellom sin nettbutikk og den åpne webplattformen Drupal. Målet er å gjøre det enklere for trykkerier som vil bruke Internett som salgskanal og ønsker å synkronisere sine webaktiviteter under samme plattform.
Sammen med Joomla og WordPress er Drupal en av de mest brukte webplattformer basert på åpen kildekode. Dermed trenger man ikke betale royalties til noen leverandør, og heller ikke betale for ekstra moduler eller utvikling.
– Vi ønsker ikke å bli en global leverandør som kundene kjøper alt av, sier Thomas Reich Hart, administrerende direktør i Hiflex, som mener det er den viktigste årsaken til at de integrerer med Drupal.
– Enkelheten i programmet er en annen viktig faktor. Drupal inkluderer utviklingsverktøy som ikke krever høye webferdigheter. Dermed er det enkelt å komme i gang, poengterer han. Hiflex Webshop fungerer som en plug-in til Drupal. De viktigste funksjonene, produktvelgeren og produktmatrisen, der kunden gjør sin bestilling trinn for trinn, kan plasseres hvor som helst på nettstedene. Med filopplasteren kan kundene enkelt laste opp jobbene sine, før de automatisk forhåndssjekkes av systemet og det genereres et skjermprøvetrykk for godkjenning. Administrasjonsprosessen håndteres av Hiflex MIS, og nettbutikken oppretter automatisk bestilling, ordrebekreftelse, faktura, arbeidssedler og leveringsinformasjon, i tillegg til at JDF-data eksporteres til andre systemer i trykkeriet. Hiflex Webshop bruker en forenklet versjon av Hiflex MIS.

Les videre

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_