Fremgang for Amber

n44503 - arctic amber_web

Til tross for konjunktursvingningene har Arctic Paper suksess med sitt Amber-sortiment, og spesielt stor har fremgangen vært i Sverige. Ifølge selskapet blir det betydelig salgsvekst fra 2008 til 2009.
– Tosifret vekst for en papirkvalitet fra ett år til et annet, det er veldig bra. Når veksten i tillegg har skjedd gjennom 2009, med dagens lavkonjunktur, er vi ekstra fornøyd, uttaler Curt Colmenius, salgssjef for Arctic Paper Sverige. Kvaliteten på «søsterproduktet» til Amber Graphic, Amber Preprint, ble oppgradert for et år siden med høyere hvithet og bedre dekkevne. Salget av papiret har deretter økt med 30 prosent, og selskapet mener suksessen kan tilskrives kvalitetsforbedring og ambisiøst miljøarbeid. Den siste nyheten på miljøfronten for Arctic Paper er at Amber Preprint nå tilfredsstiller kriteriene for det nordiske Svanemerket.
– I tider med alvorlige økonomiske nedgangstider, er det lett å bare se på de økonomiske resultatene og miste fokus på miljøspørsmålene. Vi i Arctic Paper har miljøet høyt på dagsordenen som tidligere, uttaler markedsdirektør Hans Karlander hos Arctic Paper. – Vi har hatt god vekst i Norge også, men ikke like voldsomt som i Sverige, kommenterer salgssjef i Arctic Paper Norge, Morten Skårerverket.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: