Stort fargerom i populær fargemaskin

PUBLISERT: 8 oktober 2009
OPPDATERT: 8 oktober

konicaminolta1_web

Konica Minoltas fargeproduksjonsmaskin Bizhub Pro C65HC har tatt opp konkurransen i det tøffeste digitaltrykksegmentet, og det er ingen tvil om at de her har kraftige kort på hånden. Noe av det spesielle med maskinen er at man benytter sRGB-fargerom hele veien, og dermed hevder å kunne gjenskape fotografens fargerom bedre enn når man konverterer til CMYK på et tidligere stadium. Ulf Ståle Evensen hevder at denne maskinen gjengir 80 prosent av RGB-fargerommet, og at den er rimeligere enn konkurrentenes alternativer. Hittil er det solgt fire maskiner i Norge, og Konica Minolta forventer flere salg fremover. – Interessen er god fra hurtigtrykkerier, kommuner, tradisjonell grafisk bransje og andre, sier han. Mange maskiner i digitaltrykksegmentet trykker tosidig ved hjelp av to trykkverk. Det gjelder også sort/hvitt-løsningen Bizhub 2500. Den kjører 250 sider i minuttet, og ble vist med online fals og stift. – Denne er spesielt lønnsom hvis mer enn 80 prosent av det man produserer er tosidig, sa Evensen. Konica Minoltas erfaring er at sorthvitt-produksjon er økende. – vi tror det er fordi mange sorthvitt-oppdrag flyttes fra offset til digitaltrykk, ikke fordi mengden sorthvitt i seg selv øker, understreker han.

Les videre

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01