Ny fotoweb treffer flere enn aviser

fotoware1_web

Fotoweb 6.5 fra norske Fotoware ble lansert 5. oktober, og vist for første gang under Grafiske Dager. Denne nettløsningen egner seg for redaksjoner, markedsavdelinger og andre med behov for å dele bilder og andre filer mellom mange brukere. Grete Halvorsen fra Fotoware forteller at vi finner de viktigste forbedringene innenfor design og funksjonalitet. – Mange vil sette pris på bedre verktøy for å zoome inn i bilder, i tillegg er det nå enklere å administrere løsningen, fortalte hun. På Lillestrøm viste Fotoware også en betaversjon av Fotoware 7.0, som offisielt lanseres 23. november. Den gir blant annet full tilgang til å bla i PDF-filer og kan også håndtere videofiler. – Vi ønsker å nå markeder utenfor avismarkedet, understreket Grete Halvorsen.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: