Verdenslansering med lateks

gregersen1_web-98x128

Lateksdamene vakte utvilsomt oppmerksomhet, men det gjorde også storformatskriveren damene var innleid for å promotere. Jens M. Børgund hos Gregersen hadde jobbet hardt for å skaffe den splitter nye HP-maskinen til Grafiske Dager. – Den er kun vist i ett land tidligere, og vi tar det som et signal om at det norske markedet er interessant for HP. I motsetning til mange andre land, er det også investeringslyst her i landet, påpekte han. Den nye HP Designjet L2550 produserer med 100 prosent vannbasert blekk basert på lateks. Det benyttes termisk teknologi fremfor piezo, og både maskin og blekk er svanemerket fra produsenten. En annen unik funksjon ved maskinen er at skriverhodet er vedlikeholdsfritt, i den forstand at det er en forbruksdel som kunden selv skifter. Både vedlikehold og miljøegenskaper bør derfor være på et forbilledlig nivå.
Også kvaliteten imponerer, ikke minst ved produksjon på lyskassefilm, som er totalt fritt for banding. Gregersen-teamet har derfor stor tro på at markedet vil applaudere den nye HP-skriveren. – I motsetning til PVC-materialer, som på ingen måte er miljøvennlige, gjør denne maskinen det mulig å produsere 100 prosent resirkulerbart materiell på en rimelig og høykvalitets måte, sa Jens M. Børgund.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: