Skipnes kjøper ny åttefarger fra Ryobi

PUBLISERT: 25 november 2009
OPPDATERT: 21 mars

ryobi_758_webagi

Skipnes Gruppen melder at de i mars/april neste år vil få installert en ny Ryobi 758 fra Manroland Norge. Maskinen har åtte fargeverk og tidsbesparende automatikk for funksjoner som plateskift, rengjøring av valser og gummiduker, papirjustering og vending, i tillegg til at den tilknyttes bedriftens arbeidsflyt med CIP4-teknologi for forhåndsinnstilling av oppdragene. Den nye Ryobi-maskinen erstatter en firefargepresse i samme format, og med åtte fargeverk ser administrerende direktør Geir Hagen for seg at trønderbedriften vil styrke konkurranseevnen. – Vi var aldri i tvil om å satse på 50×70-format, fordi det øker konkurranseevnen vår både oppover mot 70×100-segmentet og nedover mot digitaltrykkmarkedet. Vi vurderte flere løsninger fra ulike produsenter, og konkluderte med at Ryobi tilbyr ledende teknologi og kostnadseffektive løsninger. Tilbakemeldingene fra referansekundene vi besøkte, var også svært positive, både med hensyn til teknologi og service. Hos oss vil maskinen i hovedsak produsere 4+4 farger, slik at vi kan produsere reklametrykksaker, magasiner og annet i én gjennomkjøring. Dermed vil vi spare mye manuell papirhåndtering og redusere tørketiden betydelig, og ser for oss en dobling av produksjonskapasiteten, sier han.

Skipnes har tyngdepunkt i Midt-Norge, men også landsomfattende avtaler med kunder i ulike bransjer. Bedriften håndterer hele arbeidsflyten fra idé og design til trykk og ferdiggjøring. Bedriften investerte i ny og kraftig løsning for fals/stift for et par år siden, og med ny trykkpresse vil de stå enda sterkere rustet i kampen om de mest krevende kundene innenfor reklame, kataloger og magasiner. Geir Hagen kan fortelle at målsettingen er vekst, og at de ser gode muligheter for å øke markedstilgangen. – Ja, det mener vi er mulig. Med den nye Ryobi-maskinen på plass, budsjetterer vi med vekst i 2010, og målet er å passere 100 millioner kroner for hele Skipnes Gruppen i 2010, forteller han.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324