Copycat inn i nye markeder

PUBLISERT: 26 november 2009
OPPDATERT: 26 november

copycat1_web

Copycat på Lysaker inviterte kundene til åpent hus denne uka. De besøkende fikk blant annet se hva inkjetteknologien kan utrette direkte på materialer som aluminium og plast, og stifte bekjentskap med printkjedens nye fotobokløsning.
Fotobøker er i vekst, det har vi hørt lenge nå. Copycat ønsker å ta sin del av dette markedet, gjennom sitt nye nettkonsept for fotobokproduksjon. På nettstedet mycopycat.no kan man laste opp bilder og fra faste maler skreddersy sin egen fotobok, kalender, julekort og annet, som deretter trykkes på fargeløsningen Canon 7000. Markedssjef Patrik Knutsson har tro på suksess i dette markedet. – Ja, vi ser at flere av våre kunder ønsker å ha tjenesten som en del av sin intranettløsning. I tillegg retter vi oss mot privatmarkedet gjennom nettsiden mycopycat.no. Det er en Xerox-løsning som ligger i bunnen, og en av de sterke funksjonene er at man kan overføre bilder direkte fra digitale fotoalbum på for eksempel Facebook, Flickr og Google. Vi har valgt å legge lista høyt, med høykvalitets papir og eksklusive omslag med utfallende trykk, forteller han.
Under sitt todagers åpne hus i kopikattenes største avdeling fikk rundt 25 kunder se hva kjeden kan tilby. Med en ny Océ Arizona storformatskriver kan de nå tilby høykvalitets trykk på materialer som aluminiumsplater, glass, plast, tre og mye annet, med tykkelse helt opp til 5 cm. I tillegg er denne avdelingen velutstyrt med blant annet Xerox iGen3 med lamineringsløsning og programvare for bruk av variable data. Hvordan har finanskrisen påvirket Copycat, med 8 egne avdelinger og 4 franchiseavdelinger. Knutsson innrømmer at det ikke blir noe jubelår for kjeden, men er fornøyd med at de har styrket staben og turt å investere. – Vi har valgt å satse til tross for at mange av kundesegmentene våre har vært preget av finanskrisen. Vi opplever nå at markedet er på rett vei, og at nye kunder finner veien til oss. Med styrket stab og topp moderne teknologi er vi forberedt for oppgang i næringslivet neste år, sier han.

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Scanpack 2024 overtraff forventningene, sier fornøyde utstillere

Scanpack feirer 60 år og er sterkere enn noen gang. Nord-Europas ledende emballasjemesse trakk flere besøkende og utstillere i år enn i fjor – og reaksjonene var overveldende positive, ifølge Svenska Mässan.
60-arx

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-1-1024x683 (1)

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong