Copycat inn i nye markeder

PUBLISERT: 26 november 2009
OPPDATERT: 26 november

copycat1_web

Copycat på Lysaker inviterte kundene til åpent hus denne uka. De besøkende fikk blant annet se hva inkjetteknologien kan utrette direkte på materialer som aluminium og plast, og stifte bekjentskap med printkjedens nye fotobokløsning.
Fotobøker er i vekst, det har vi hørt lenge nå. Copycat ønsker å ta sin del av dette markedet, gjennom sitt nye nettkonsept for fotobokproduksjon. På nettstedet mycopycat.no kan man laste opp bilder og fra faste maler skreddersy sin egen fotobok, kalender, julekort og annet, som deretter trykkes på fargeløsningen Canon 7000. Markedssjef Patrik Knutsson har tro på suksess i dette markedet. – Ja, vi ser at flere av våre kunder ønsker å ha tjenesten som en del av sin intranettløsning. I tillegg retter vi oss mot privatmarkedet gjennom nettsiden mycopycat.no. Det er en Xerox-løsning som ligger i bunnen, og en av de sterke funksjonene er at man kan overføre bilder direkte fra digitale fotoalbum på for eksempel Facebook, Flickr og Google. Vi har valgt å legge lista høyt, med høykvalitets papir og eksklusive omslag med utfallende trykk, forteller han.
Under sitt todagers åpne hus i kopikattenes største avdeling fikk rundt 25 kunder se hva kjeden kan tilby. Med en ny Océ Arizona storformatskriver kan de nå tilby høykvalitets trykk på materialer som aluminiumsplater, glass, plast, tre og mye annet, med tykkelse helt opp til 5 cm. I tillegg er denne avdelingen velutstyrt med blant annet Xerox iGen3 med lamineringsløsning og programvare for bruk av variable data. Hvordan har finanskrisen påvirket Copycat, med 8 egne avdelinger og 4 franchiseavdelinger. Knutsson innrømmer at det ikke blir noe jubelår for kjeden, men er fornøyd med at de har styrket staben og turt å investere. – Vi har valgt å satse til tross for at mange av kundesegmentene våre har vært preget av finanskrisen. Vi opplever nå at markedet er på rett vei, og at nye kunder finner veien til oss. Med styrket stab og topp moderne teknologi er vi forberedt for oppgang i næringslivet neste år, sier han.

Les videre

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Kreativ fresing og skjæring i fokus

Kongsberg PCS och MultiCam kjører en favoritt i reprise fra fjorårets Fespa og viser hver sin flaggskipsmodell: skjærebordet C24 og CNC-fresen Apex3R.
Kongsberg 2 w

Zünd viser løsninger for økt automatisering

Digitalisering, automatisering og innovasjon oppsummerer hva skjærebordprodusenten Zünd viser på Fespa. Blant nyhetene er et kameraalternativ for deres største skjærebord.
Zund-Fespa-1

Direct Color Systems viser LED-printere på Fespa

Direct Color Systems vil demonstrere sine LED-skrivere på Fespa. UV-44 DTS flatbed ble utgitt i fjor og er en allsidig mellomformatskriver.
directcolors_led_printere

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768