Lysning for Adobe

n45027 - adobe 2009_web

Adobes omsetning falt med rundt 15 prosent i regnskapsåret 2009, fra 3,58 milliarder dollar til 2,95 milliarder. Overskuddet i samme periode ble mer enn halvert, fra 871,8 millioner dollar til 386,5 millioner dollar. Ikke så hyggelige tall for programvareselskapet, men Adobes konsernsjef ser lys i mørket. – Gjennom fjerde kvartal opplevde vi økt etterspørsel etter produktene våre, sier Shantanu Naraya. Vi tror at de investeringene vi har gjennomført gjennom året, i kombinasjon med våre nye produkter, vil bære frukter i 2010, sier han. Nå forventer Adobe en omsetning på over 800 millioner dollar i første kvartal 2010, riktignok fremdeles med et lite tap på bunnlinjen.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: