Ordrene øker hos Heidelberg

Ordrebøkene begynner så småt å fylles igjen, hos  Heidelberg. Selskapets salg for tredje kvartal var det høyeste på et år. Resultatet landet likevel på minus.

Tap før skatt endte på -13 millioner euro. Det er likevel et betydelig  lavere tap om vi sammenlikner med samme periode i 2008, da selskapet tapte 22 millioner euro. Det er særlig Kina og Tyskland som drar økningen, spesielt på de større formatene.

– Som forventet har virksomheten forbedret seg noe og vi har foretatt store innsparinger,  Heidelbergs økonomisjef Dirk Kaliebe. Dette har resultert i et bedre resultat for tredje kvartal. Vi vil fortsette å forbedre kostnadstrukturen i konsernet, legger han til-

Beregningene for regnskapsåret 2009/2010 tyder på at salget avtok og at resultatet vil havne mellom minus 110 og minus 150 milliweb_dirk_kaliebeoner euro.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Print Against War: Gir støtte til Ukraina

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.

Publisert av: 

EFI lanserer fem nye digitale front-ends til Konica Minoltas maskiner

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.

Publisert av: 

Ny digitalpresse til In-Trykk automatiserer produksjonen ytterligere

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressebilder

In-Trykk er et lite og tradisjonsrikt printsenter lokalisert sentralt i Oslo. De leverer digitaltrykk i alle formater til en lojal kundemasse i sitt nærområde – som kan være ganske stort. Firmaene ligger tett i tett i sentrale Oslo og de trenger printtjenester fortøpende.

Publisert av: