Tettere mellom Agfa og Adobe

PUBLISERT: 11 mars 2010
OPPDATERT: 11 mars

Agfa Graphics kunngjorde nylig at selskapet har fått status som Adobe Gold Solution Partner og blitt medlem av Adobe Partner Connection. Fra Agfa Graphics og Agfas utviklingsteam for Apogee opplyses det at de ser det som en bekreftelse på at Agfa oppleves som en strategisk teknologipartner for Adobe Systems Incorporated.
– Denne tildelingen kommer både våre produktteam og våre kunder tilgode, sier Bart De Pelsmaeker, ansvarlig for programvare hos Agfa Graphics. – Den gjør det mulig for oss å bygge løsninger som kan knyttes sterkere sammen med andre Adobe-miljøer, og gjør det enklere å dele og utveksle erfaring om bransjeutviklingen. Konsekvensen blir at markedet vil få tilgang til nye og bedre balanserte verktøy, sier han. Agfa Graphics har samarbeidet nært med Adobe gjennom mange år, og har et stort utvalg av CPSI- og APPE-baserte systemer installert over hele verden.

Les videre

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

End-to-end-løsninger er avgjørende, ikke trykketeknikken

Med fire svært automatiserte, industrielle produksjonslinjer, integrert i en Connex-arbeidsflyt, vil Muller Martini imponere kundene på årets Drupa.
PI-2399-Bruno-Muller_2

Kunstig intelligens vil være avgjørende for bedriftenes overlevelse

I den kommende tiden skal vi se nærmere på hvordan kunstig intelligens (AI) implementeres i allerede eksisterende grafiske løsninger. Hva den kan, hvilke behov den fyller og hvilke muligheter og utfordringer dette åpner for på sikt.
Heidelberg-AI

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768