Digitaltrykk selger mest etter IPEX

PUBLISERT: 5 august 2010
OPPDATERT: 21 mars

Etter IPEX har arrangørene samlet inn tall for besøkende, investeringer, interesser og andre relevante områder. Tallene viser at digitaltrykk er det viktigste investeringsområdet de neste tolv månedene, etterfulgt av kreative tjenester, arkoffset, pressehåndtering, ferdiggjøring, emballasjetrykk, web-to-print og storformatproduksjon. Digitaltrykk nådde en klar førsteplass over investeringsområder, med 44 prosent, fulgt av arktrykk med 23 prosent og ferdiggjøring med 22,9 prosent. Nedenfor er en sammenligning av investeringsområdene, med tall både fra i år og fra 2006.

2010
Digitaltrykk – 44%
Arktrykk – 23%
Ferdiggjøring – 22,9%
Førtrykk – 20%
Fargestyring – 18%
Papir – 17,6%
Design og kreative løsninger – 17,2%
Inkjet – 16,3%
Digital arbeidsflyt – 16,2%
Emballasjetrykk – 16,1%
Forbruksvarer – 13,2%
Storformat – 12,8%

2006
Digitaltrykk – 35,6%
Ferdiggjøring – 29,2%
Arktrykk – 28,8%
Førtrykk – 23,6%
Fargestyring – 21,2%
Design og kreative løsninger – 17,9%
Papir – 17,5%
Digital arbeidsflyt – 16,2%
Emballasjetrykk – 15,8%
Forbruksvarer – 13,6%
IT-systemer – 11,2%
Brukt utstyr – 9,1%

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade