Etter IPEX har arrangørene samlet inn tall for besøkende, investeringer, interesser og andre relevante områder. Tallene viser at digitaltrykk er det viktigste investeringsområdet de neste tolv månedene, etterfulgt av kreative tjenester, arkoffset, pressehåndtering, ferdiggjøring, emballasjetrykk, web-to-print og storformatproduksjon. Digitaltrykk nådde en klar førsteplass over investeringsområder, med 44 prosent, fulgt av arktrykk med 23 prosent og ferdiggjøring med 22,9 prosent. Nedenfor er en sammenligning av investeringsområdene, med tall både fra i år og fra 2006.
2010
Digitaltrykk – 44%
Arktrykk – 23%
Ferdiggjøring – 22,9%
Førtrykk – 20%
Fargestyring – 18%
Papir – 17,6%
Design og kreative løsninger – 17,2%
Inkjet – 16,3%
Digital arbeidsflyt – 16,2%
Emballasjetrykk – 16,1%
Forbruksvarer – 13,2%
Storformat – 12,8%
2006
Digitaltrykk – 35,6%
Ferdiggjøring – 29,2%
Arktrykk – 28,8%
Førtrykk – 23,6%
Fargestyring – 21,2%
Design og kreative løsninger – 17,9%
Papir – 17,5%
Digital arbeidsflyt – 16,2%
Emballasjetrykk – 15,8%
Forbruksvarer – 13,6%
IT-systemer – 11,2%
Brukt utstyr – 9,1%