Forlagssamarbeid om digitale magasiner

n45819 - Nordic Digital Magazine Initiative_web

Bonnier, Aller og Egmont melder at de har innledet et samarbeid om utvikling av digitale magasiner. Nordic Digital Magazine Initiative skal føre til en standard for e-aviser og en felles butikk.
– Samlet publiserer vi hundrevis av titler som leses av millioner av mennesker hver måned. Det er viktig at vi har en dialog med alle partnerne i verdikjeden, fra leverandører til annonsører og lesere. Alt for å kunne fortsette å gi leserne den opplevelsen vi vet at de setter pris på og er villige til å betale for. Vi tror at NDMI er viktig for forbrukerne, uttaler Ulrika Saxon (bildet), administrerende direktør i Bonnier Magazine Group.

– Våre kunder elsker sine magasiner. Vi ønsker å sikre at våre lesere kan få en like flott opplevelse med leseplatene som kommer. Vi har en periode med teknologisk fragmentering foran oss, og vi kommer til å arbeide for åpne standarder og enkel distribusjon over alle relevante plattformer, uttaler Erik Aller i Aller-konsernet.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: