Tøft andrekvartal for Océ

Omsetningen for andre kvartal endte på 676 millioner euro, som ifølge Océ er på linje med samme periode i 2009. Driftsresultatet var 20 millioner euro, sammenlignet med -12 millioner året før. Etter finanskostnader endte resultatet på -96 millioner euro, noe som forklares med store kostnader tilknyttet Canon-handelen. Kjøpet av Canon ble formelt avsluttet 9. mars, og Océ har gjennom kvartalet arbeidet med å introdusere Canons maskiner og programvare i sin portefølje. Likeledes har de ansatte gjennomgått opplæring og forberedt markedsførings- og distribusjonsplaner. Med hensyn til storformat har de to selskapene lansert et felles prosjekt for å undersøke mulighetene for såkalt kryssalg. Et første steg i fusjonen kunne sees på Ipex, der de viste en løsning bestående av Canon ImagePress C7000 koblet til Océs Prisma-verktøy. Ifølge Océs prognose for resten av 2010, vil bransjen fortsette å være svært kostnadsbevisst. Investeringer vil først og fremst komme der de kan bidra direkte til virksomhetens lønnsomhet. Med dette som utgangspunkt melder Océ at de vil fortsette å introdusere nyskapninger for alle markedssegmenter.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: