NHO Grafisk sitt Landsmøte åpner

PUBLISERT: 3 september 2010
OPPDATERT: 21 mars

For en time siden åpnetLandsmøtet for web NHO Grafisk sitt Landsmøte i Kristiansand. Det stiller omkring 130 delegater fra norske grafiske bedrifter til tre dager med fag, samvær, møter og valg. NHO Grafisk er tilfreds med antall deltagere, medlemstallet tatt i betraktning. Antall medlemmer er nå døye 200 bedrifter.
Motto for årets Landsmøte er «Yes, we can!»

Møtet starter med lanseringen av Print Power Norge. Print Power er  et kommunikasjons- og markedsføringssamarbeid der alle de store aktørene langs trykksakens verdikjede snakker samme språk og bruker kvalitetssikrede fakta. Det er knyttet store forventninger til PrintPower, en kampanje de fleste i bransjen vil støte på i ulike samenhenger i tiden som kommer.

Av andre poster på programmet kan vi nevne at Finn Obbekær  fra danskenes svar på NHO Grafisk sitt bud på trykksakens status og fremtidsutsiker. Møtete vil også løfte frem e-Gutenbergprosjektet, oppsummere status samt gi et kvalifisert bud på hvor bransjen står i 2020.

– Vi ser frem til samvær, mye inspirasjon og utveksling av gode ideer, sier kommunikasjonsansvarlig Pål Stensaas.

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Stibo kjøper trykkeri ut av konkursbo

Danske Stibo Completes administrerende direktør Søren Henriksen forklarer i et intervju med Sign & Print hva dette vil bety.
Soren-Henriksen

Siste nytt

Styrker seg med mer effektiv arkpresse

ETN Grafisk har en stor produksjon av personaliserte trykksaker til begravelser. Et oppdrag som krever en stabil og pålitelig maskinpark. Nylig byttet trykkeriet i Skien ut en av sine tre Ricoh-linjer med den nye Pro C9500-modellen som ble sluppet i fjor høst.
ETN Ricoh 3

Canon på Drupa: "En arena for å stake ut en ny kurs"

Canon Norge kommer til å ha ansatte på stedet under alle messedager. Sign&Print spurte Magnus Blegen, direktør for produksjon, om forventningene til årets Drupa.
Til Canon - del 1

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280