For en time siden åpnet NHO Grafisk sitt Landsmøte i Kristiansand. Det stiller omkring 130 delegater fra norske grafiske bedrifter til tre dager med fag, samvær, møter og valg. NHO Grafisk er tilfreds med antall deltagere, medlemstallet tatt i betraktning. Antall medlemmer er nå døye 200 bedrifter.
Motto for årets Landsmøte er «Yes, we can!»
Møtet starter med lanseringen av Print Power Norge. Print Power er et kommunikasjons- og markedsføringssamarbeid der alle de store aktørene langs trykksakens verdikjede snakker samme språk og bruker kvalitetssikrede fakta. Det er knyttet store forventninger til PrintPower, en kampanje de fleste i bransjen vil støte på i ulike samenhenger i tiden som kommer.
Av andre poster på programmet kan vi nevne at Finn Obbekær fra danskenes svar på NHO Grafisk sitt bud på trykksakens status og fremtidsutsiker. Møtete vil også løfte frem e-Gutenbergprosjektet, oppsummere status samt gi et kvalifisert bud på hvor bransjen står i 2020.
– Vi ser frem til samvær, mye inspirasjon og utveksling av gode ideer, sier kommunikasjonsansvarlig Pål Stensaas.