Storsatsning for Bong

snpo1470 – Bongs satsar_web

Bong fusjonerer med Hamelins konvoluttdivisjon og danner et konsern med 3,5 milliarder i omsetning og 2400 ansatte. Det fusjonerte selskapet vil fortsatt hete Bong og være notert på Stockholmsbørsen. Bong og Hamelin har samarbeidet siden 2004, og melder at de nå ønsker å skape ett sterkt europeisk selskap med gode vekstvilkår. Gjennom sin store geografiske dekning ønsker de å møte behovene til store europeiske kunder, mens den brede produktporteføljen skal inneholde noe for enhver kunde.
– Vi vil utvide vårt kundefokus til å bli en bedre leverandør for våre kunder. Sammenslåingen gir oss en god plattform for å oppnå dette, uttaler Bongs konsernsjef Anders Davidsson (bildet), som vil lede det nye selskapet videre.
– Vi kjenner Hamelins organisasjonen godt etter flere års samarbeid, og de to selskapene utfyller hverandre godt. Gjennom fusjonen kan vi utvide vårt produkttilbud og styrke vår geografiske dekning, ikke minst gjennom virksomhetene i Frankrike, Spania og Polen, sier Davidsson, som mener fusjonen betyr en lysere framtid for Bongs konvoluttdivisjon. – Jeg er sikker på at våre strategiske investeringer i det nye selskapet vil gi oss mange år med suksess i konvoluttbransjen, sier Hamelins styreleder Stéphane Hamelin, som nå trer inn i Bongs styre. Bong sier i en pressemelding at de forventer å spare minst 80 millioner svenske kroner i året i forhold til om selskapene skulle fortsatt som adskilte selskaper. Riktignok beregner de økte kostnader det første året på 100 millioner svenske kroner, en kostnad som utgiftsføres i år dersom den ekstraordinære generalforsamlingen i oktober godkjenner det.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: