torsdag 19. mai – uke 20
Adobe lanserer i disse dager Acrobat X, blant annet med «Guided actions» (funksjonsmakroer) for å automatisere dokumentbearbeiding og publiseringsfunksjoner. Adobe legger også vekt på at de har forbedret verktøyene som slår sammen ulike dokumenter og filer til presentasjonsfiler, med nye muligheter for å skreddersy tilpasninger.
I lanseringen er det versjon X av både Acrobat, Acrobat Reader og Acrobat Suite, samt tilgang til nye tjenester på acrobat.com. De nye nettjenestene er utviklet for å hjelpe brukerne med å samhandle mer effektivt, blant annet gjennom bedre integrasjon med Microsoft Sharepoint. Av andre nye funksjoner i Acrobat X, finner vi:
– Enklere tilpasning til ISO-standarder, med Acrobat X og Reader X samt støtte for Microsoft SCCM og SCUP.
– Bedre samarbeid mellom Photoshop og Acrobat.
– Kommentarfunksjoner med kommentarlapper og fargemarkering for alle med Acrobat Reader X.
– Visning av PDF-filer på flere enheter med Acrobat Reader X, blant annet Android, Windows Phone 7 og Blackberry Tablet OS.
– Sikrere åpning av PDF-filer ved hjelp av beskyttet modus.
– Oppdatert brukergrensesnitt som viser alle de mest benyttede verktøyene i ett felt.
Alle produktene i Acrobat X-familien skal være tilgjengelige i engelske versjoner i løpet av november, med støtte for både Windows og Mac OSX. Acrobat X Pro koster 559 Euro, mens oppgradering koster 239 Euro.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: