Ny forhandleransvarlig i Kodak

PUBLISERT: 16 november 2010
OPPDATERT: 16 november

Pernille-Olsen-kodak

Kodak ansatte ny Nordic Channel Manager, eller nordisk forhandleransvarlig, i november. Stillingen er nyopprettet i forbindelse med at Jens Cronval i fjor valgte å begynne hos Heidelberg. AGI har snakket med den nyansatte forhandleransvarlige, Pernille Olsen, som kommer fra IT-sikkerhetsbransjen. Den 37-årige damen jobbet sist hos programvareselskapet Symantec, med ansvaret for distributører i Danmark, Norge og Island. I Kodak får hun i tillegg ansvaret for Sverige og Finland samt de baltiske landene.

Hvorfor har du søkt deg til den grafiske bransjen, som jo er sterkt rammet av finanskrisen?

– Det var mulighetene for igjen å arbeide med kanalsalg som fanget min interesse. IT-bransjen er også preget av krisen og rammes av konsolideringer, nedskjæringer og avvikling, så den grafiske bransjens utfordringer er ikke nye for meg, sier Pernille Olsen.

Hva blir de største utfordringene som forhandleransvarlig i Kodak?

– Den største utfordringen i starten er å bli kjent de nye produktene og bransjen. En annen utfordring blir å arbeide med de baltiske landene, som er et nytt område for meg. Men det blir spennende, og jeg synes det er interessant med de kulturelle forskjellene. Også mellom de nordiske landene eksisterer det forskjeller som det er viktig å forstå når man arbeider på tvers av landegrensene.

Et av målene Kodaks nye Channel Manager har satt seg, er å besøke samtlige forhandlere minst en gang de neste tre månedene. Med andre ord; ingen tvil om at hun vektlegger sterkt å bygge relasjoner med markedet.

– Min viktigste oppgave er at hjelpe Kodaks forhandlere med å utvikle sin virksomhet. Det kommer til å foregå i en tett dialog, og det gleder jeg meg til, avslutter Pernille Olsen.

Den nye jobben vil medføre en del reiseaktivitet for Pernille Olsen, men når hun har fri, skal det fremdeles være tid til triatlon og kajakkpadling. Hun kommer til å ha Kodak-kontoret i Danmark som base for sine aktiviteter.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324