Ny forhandleransvarlig i Kodak

PUBLISERT: 16 november 2010
OPPDATERT: 16 november

Pernille-Olsen-kodak

Kodak ansatte ny Nordic Channel Manager, eller nordisk forhandleransvarlig, i november. Stillingen er nyopprettet i forbindelse med at Jens Cronval i fjor valgte å begynne hos Heidelberg. AGI har snakket med den nyansatte forhandleransvarlige, Pernille Olsen, som kommer fra IT-sikkerhetsbransjen. Den 37-årige damen jobbet sist hos programvareselskapet Symantec, med ansvaret for distributører i Danmark, Norge og Island. I Kodak får hun i tillegg ansvaret for Sverige og Finland samt de baltiske landene.

Hvorfor har du søkt deg til den grafiske bransjen, som jo er sterkt rammet av finanskrisen?

– Det var mulighetene for igjen å arbeide med kanalsalg som fanget min interesse. IT-bransjen er også preget av krisen og rammes av konsolideringer, nedskjæringer og avvikling, så den grafiske bransjens utfordringer er ikke nye for meg, sier Pernille Olsen.

Hva blir de største utfordringene som forhandleransvarlig i Kodak?

– Den største utfordringen i starten er å bli kjent de nye produktene og bransjen. En annen utfordring blir å arbeide med de baltiske landene, som er et nytt område for meg. Men det blir spennende, og jeg synes det er interessant med de kulturelle forskjellene. Også mellom de nordiske landene eksisterer det forskjeller som det er viktig å forstå når man arbeider på tvers av landegrensene.

Et av målene Kodaks nye Channel Manager har satt seg, er å besøke samtlige forhandlere minst en gang de neste tre månedene. Med andre ord; ingen tvil om at hun vektlegger sterkt å bygge relasjoner med markedet.

– Min viktigste oppgave er at hjelpe Kodaks forhandlere med å utvikle sin virksomhet. Det kommer til å foregå i en tett dialog, og det gleder jeg meg til, avslutter Pernille Olsen.

Den nye jobben vil medføre en del reiseaktivitet for Pernille Olsen, men når hun har fri, skal det fremdeles være tid til triatlon og kajakkpadling. Hun kommer til å ha Kodak-kontoret i Danmark som base for sine aktiviteter.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

UPM stenger papirfabrikk i Tyskland

UPM fortsetter å tilpasse sin papirkapasitet til kundenes etterspørsel og planlegger derfor å stenge papirfabrikken i Ettringen, Tyskland permanent.
upm-ettringen

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2