Ny forhandleransvarlig i Kodak

Pernille-Olsen-kodak

Kodak ansatte ny Nordic Channel Manager, eller nordisk forhandleransvarlig, i november. Stillingen er nyopprettet i forbindelse med at Jens Cronval i fjor valgte å begynne hos Heidelberg. AGI har snakket med den nyansatte forhandleransvarlige, Pernille Olsen, som kommer fra IT-sikkerhetsbransjen. Den 37-årige damen jobbet sist hos programvareselskapet Symantec, med ansvaret for distributører i Danmark, Norge og Island. I Kodak får hun i tillegg ansvaret for Sverige og Finland samt de baltiske landene.

Hvorfor har du søkt deg til den grafiske bransjen, som jo er sterkt rammet av finanskrisen?

– Det var mulighetene for igjen å arbeide med kanalsalg som fanget min interesse. IT-bransjen er også preget av krisen og rammes av konsolideringer, nedskjæringer og avvikling, så den grafiske bransjens utfordringer er ikke nye for meg, sier Pernille Olsen.

Hva blir de største utfordringene som forhandleransvarlig i Kodak?

– Den største utfordringen i starten er å bli kjent de nye produktene og bransjen. En annen utfordring blir å arbeide med de baltiske landene, som er et nytt område for meg. Men det blir spennende, og jeg synes det er interessant med de kulturelle forskjellene. Også mellom de nordiske landene eksisterer det forskjeller som det er viktig å forstå når man arbeider på tvers av landegrensene.

Et av målene Kodaks nye Channel Manager har satt seg, er å besøke samtlige forhandlere minst en gang de neste tre månedene. Med andre ord; ingen tvil om at hun vektlegger sterkt å bygge relasjoner med markedet.

– Min viktigste oppgave er at hjelpe Kodaks forhandlere med å utvikle sin virksomhet. Det kommer til å foregå i en tett dialog, og det gleder jeg meg til, avslutter Pernille Olsen.

Den nye jobben vil medføre en del reiseaktivitet for Pernille Olsen, men når hun har fri, skal det fremdeles være tid til triatlon og kajakkpadling. Hun kommer til å ha Kodak-kontoret i Danmark som base for sine aktiviteter.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: