Adobe for lesefjøl

PUBLISERT: 22 november 2010
OPPDATERT: 22 november

Adobe Digital Publishing Suite er en komplett familie av tjenester og verktøy for publisering i digitale medier. Familien benyttes i kombinasjon med Adobe CS5 for å utvikle innhold for digitale lesebrett og smarttelefoner.

Med hjelp av InDesign CS5, HTML5 og den nye poteføljen Digital Publishing Suite, skal det være enkelt å lage ferdig layout med innebygde interaktive funksjoner direkte i InDesign. Løsningen tar hånd om hele arbeidsflyten for digital publisering, inkludert betalt distribusjon og optimalisering av redaksjonelt innhold og annonser.

Fra Adobe understrekes det at mediebransjen raskt er på vei inn i en ny epoke der forlag og avishus sikter seg inn mot nye mobile plattformer. Med Adobes nye løsning for digital publisering hevder selskapet å tilby et viktig bidrag til fremstilling av redaksjonelt innhold og reklame.

– Ved å bygge videre på den etablerte arbeidsflyten fra InDesign CS5, med tjenestene som nå tilbys gjennom Digital Publishing Suite, kan avishusene opprette og kommersialisere en ny kategori av digitale magasiner, heter det fra Adobe.

Adobe Digital Publishing Suite inneholder en rekke tjenester for digital publisering:

Production Service: opplasting av artikler direkte fra InDesign CS5 til en vertsbasert tjeneste.
Distribution Service: Lagring og distribusjon av digitalt innhold tilpasset lesebrett og skjerm.
E-Commerce Service: Modeller for betalings- og salgsaktiviteter av digitalt innhold.
Analytics Service: Ved bruk av Adobe Site Catalyst får media tilgang til detaljert informasjon om antall annonsevisninger, nedlastinger, kjøpsstatistikk og etterspørsel etter interaktivt innhold.

Begge versjonene av Digital Publishing Suite (Professional og Enterprise Edition) skal bli tilgjengelig i andre kvartal 2011. En foreløpig versjon kan lastes ned fra Adobe Labs.

Les videre

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Siste nytt

Trygve Walle er ansatt som forretningsutvikler innenfor storformat hos Canon Norge

Trygve Walle skal jobbe som forretningsutvikler for Canon Norge innenfor storformat og være spesialist på applikasjoner.
Pressemelding_Trygve Walle til Canon

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-1-1024x683 (1)

En sømkunde kan gå herfra med ideer innen DTF eller laser

I 2022 kjøpte Scantimagruppen en del av ACP Systems. Til sammen vokste forretningsområdet innen produksjons- og merkingindustrien mellom selskapene.
Induktatechnologies3

Lexit viste ny løsning for 2D-strekkoder

Lexit Group tilbyr løsninger for digitale etiketter og industriell merking. På Scanpack viste de en helt ny maskin fra den franske partneren Markem Imaje.
Lexit-1-1024x683