Adobe for lesefjøl

PUBLISERT: 22 november 2010
OPPDATERT: 22 november

Adobe Digital Publishing Suite er en komplett familie av tjenester og verktøy for publisering i digitale medier. Familien benyttes i kombinasjon med Adobe CS5 for å utvikle innhold for digitale lesebrett og smarttelefoner.

Med hjelp av InDesign CS5, HTML5 og den nye poteføljen Digital Publishing Suite, skal det være enkelt å lage ferdig layout med innebygde interaktive funksjoner direkte i InDesign. Løsningen tar hånd om hele arbeidsflyten for digital publisering, inkludert betalt distribusjon og optimalisering av redaksjonelt innhold og annonser.

Fra Adobe understrekes det at mediebransjen raskt er på vei inn i en ny epoke der forlag og avishus sikter seg inn mot nye mobile plattformer. Med Adobes nye løsning for digital publisering hevder selskapet å tilby et viktig bidrag til fremstilling av redaksjonelt innhold og reklame.

– Ved å bygge videre på den etablerte arbeidsflyten fra InDesign CS5, med tjenestene som nå tilbys gjennom Digital Publishing Suite, kan avishusene opprette og kommersialisere en ny kategori av digitale magasiner, heter det fra Adobe.

Adobe Digital Publishing Suite inneholder en rekke tjenester for digital publisering:

Production Service: opplasting av artikler direkte fra InDesign CS5 til en vertsbasert tjeneste.
Distribution Service: Lagring og distribusjon av digitalt innhold tilpasset lesebrett og skjerm.
E-Commerce Service: Modeller for betalings- og salgsaktiviteter av digitalt innhold.
Analytics Service: Ved bruk av Adobe Site Catalyst får media tilgang til detaljert informasjon om antall annonsevisninger, nedlastinger, kjøpsstatistikk og etterspørsel etter interaktivt innhold.

Begge versjonene av Digital Publishing Suite (Professional og Enterprise Edition) skal bli tilgjengelig i andre kvartal 2011. En foreløpig versjon kan lastes ned fra Adobe Labs.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj