Verdenspremiére fra Pitney Bowes

PUBLISERT: 4 januar 2011
OPPDATERT: 21 mars

På Hunkeler Innovation Days i Lucerne i perioden 14. til 17. februar vil Pitney Bowes ha verdenspremiere på Printing-IntelliJet20-ImageIntelliJet 20 fullfarge banelaser. Printerløsningen er midtpunktet i Pitney Bowes’ strategi som bærer navnet White Paper Factory.
Målet med konseptet er å vise kostnadseffektiv kundekommunikasjon med hvitt papir og hvite konvolutter, forteller Erik Soelberg hos Pitney Bowes.

Lanseringen skjer i samarbeid med Hewlett Packard, og benytter Hewlett Packards teknologi. IntelliJet 20 digitale fullfarge inkjet printløsning gjør det mulig å tilby fullfargeproduksjon i kombinasjon med sort/hvitt-produksjoner.

IntelliJet 20 kjører 520 mm papirbredde inntil 122 meter per minutt i sort/hvitt og inntil 61 meter per minutt i farger.Selskapet vil også presentere Print+ Messenger, en inkjet konvoluttprinter som også bygger på HP-teknologi, for å vise effektiviteten i Pitney Bowes White Paper Factory.

– Systemet printer høyoppløselig fullfarge på utsiden av konvolutten etter konvolutteringsmaskinen. Teknologien viser at man bare trenger hvite konvolutter. All informasjon printes direkte på konvolutten. Løsningen kan integrere markedsbudskap i farger både som fakturareklame og på utsiden av konvolutten. Dette vil gjøre brevet til et dynamisk kommunikasjonsverktøy, forteller Erik Soelberg hos Pitney Bowes.

Les videre

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768