På Hunkeler Innovation Days i Lucerne i perioden 14. til 17. februar vil Pitney Bowes ha verdenspremiere på IntelliJet 20 fullfarge banelaser. Printerløsningen er midtpunktet i Pitney Bowes’ strategi som bærer navnet White Paper Factory.
Målet med konseptet er å vise kostnadseffektiv kundekommunikasjon med hvitt papir og hvite konvolutter, forteller Erik Soelberg hos Pitney Bowes.
Lanseringen skjer i samarbeid med Hewlett Packard, og benytter Hewlett Packards teknologi. IntelliJet 20 digitale fullfarge inkjet printløsning gjør det mulig å tilby fullfargeproduksjon i kombinasjon med sort/hvitt-produksjoner.
IntelliJet 20 kjører 520 mm papirbredde inntil 122 meter per minutt i sort/hvitt og inntil 61 meter per minutt i farger.Selskapet vil også presentere Print+ Messenger, en inkjet konvoluttprinter som også bygger på HP-teknologi, for å vise effektiviteten i Pitney Bowes White Paper Factory.
– Systemet printer høyoppløselig fullfarge på utsiden av konvolutten etter konvolutteringsmaskinen. Teknologien viser at man bare trenger hvite konvolutter. All informasjon printes direkte på konvolutten. Løsningen kan integrere markedsbudskap i farger både som fakturareklame og på utsiden av konvolutten. Dette vil gjøre brevet til et dynamisk kommunikasjonsverktøy, forteller Erik Soelberg hos Pitney Bowes.