Verdenspremiére fra Pitney Bowes

PUBLISERT: 4 januar 2011
OPPDATERT: 21 mars

På Hunkeler Innovation Days i Lucerne i perioden 14. til 17. februar vil Pitney Bowes ha verdenspremiere på Printing-IntelliJet20-ImageIntelliJet 20 fullfarge banelaser. Printerløsningen er midtpunktet i Pitney Bowes’ strategi som bærer navnet White Paper Factory.
Målet med konseptet er å vise kostnadseffektiv kundekommunikasjon med hvitt papir og hvite konvolutter, forteller Erik Soelberg hos Pitney Bowes.

Lanseringen skjer i samarbeid med Hewlett Packard, og benytter Hewlett Packards teknologi. IntelliJet 20 digitale fullfarge inkjet printløsning gjør det mulig å tilby fullfargeproduksjon i kombinasjon med sort/hvitt-produksjoner.

IntelliJet 20 kjører 520 mm papirbredde inntil 122 meter per minutt i sort/hvitt og inntil 61 meter per minutt i farger.Selskapet vil også presentere Print+ Messenger, en inkjet konvoluttprinter som også bygger på HP-teknologi, for å vise effektiviteten i Pitney Bowes White Paper Factory.

– Systemet printer høyoppløselig fullfarge på utsiden av konvolutten etter konvolutteringsmaskinen. Teknologien viser at man bare trenger hvite konvolutter. All informasjon printes direkte på konvolutten. Løsningen kan integrere markedsbudskap i farger både som fakturareklame og på utsiden av konvolutten. Dette vil gjøre brevet til et dynamisk kommunikasjonsverktøy, forteller Erik Soelberg hos Pitney Bowes.

Les videre

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Hatlehols Grafiske tok over Unitrykk

Nytt fra Sunnmøre: Hatlehols Grafiske AS tok over Unitrykk AS fra 1. juni.
102646849

Aksell styrker sin kapasitet sammen med Ricoh

Ricoh Norge kunngjør signeringen av en betydelig ny ordre med Aksell i forbindelse med Drupa-messen i Düsseldorf. Avtalen gjelder tonerpressen Ricoh Pro C9500 som ble lansert i fjor høst.
Ricoh Aksell

Bransjens beste ble kåret under EDP Awards

Under Drupa delte European Digital Press Association (EDP) ut sine årlige priser EDP Awards. Totalt fikk 24 vinnere tildelt en plakett i sju ulike kategorier. Benny Landa fikk utmerkelsen ”Lifetime Achievement Award” som ble utdelt for første gang.
edpawards02024-highres-32-1024x683

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676