Nye forretningsmodeller med «nogo attåt»

Arne-BrimiForlagsbransjen står overfor store endringer. Hvordan tilpasse seg den nye virkeligheten, spør AIT Oslo og Océ Norge som i samarbeid inviterer til halvdagsseminar for forlagsbransjen. Foredragsholdere er sentrale aktører i norsk forlagsbransje samt forelesere som blant annet skal snakke om endringskultur. – Blant de spørsmålene vi vil forsøke å besvare er for eksempel om etablerte verdikjeder er velegnet for nye forretningsmodeller, sier Mette Jørandli Backe hos AIT Oslo. – Vi vil også få oppleve at Arne Brimi tar oss med inn i Naturens kjøkken, legger hun til.

Seminaret avholdes 20. januar klokka 1100, i Stålfjæra 16.

Mer informasjon og mulighet for påmelding kan du finne på www.bokfabrikken.no

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: