Fagbrev som mediegrafiker?

PUBLISERT: 19 januar 2011
OPPDATERT: 21 mars

Har du jobbet deg opp i mediegrafikerfaget uten å ha bevis på din faglige kompetanse? I så fall er det kanskje på tide å formalisere kompetansen, noe Opplæringssenteret oppfordrer til. De forteller at fristen for å melde seg opp til teorieksamen i Medier og kommunikasjon snart går ut, så det er all grunn til å vurdere dette nå. Har du minimum fem års erfaring i mediedesign og kommunikasjon, kan du ta teorieksamen i begynnelsen av juni, og deretter ta svennebrev som mediegrafiker.
Oppmelding skjer på www.privatistweb.no i perioden 15. januar til 1. februar, litt ulikt fra fylke til fylke. Etter bestått teorieksamen må du søke godkjenning av praksis hos fagopplæringen i ditt fylke, og deretter kan du meldes opp til svenneprøven.

Mer informasjon om kompetansemål og innhold på http://skoledata.net/Planer/Kulo/Yfag3/Meko/medgraf.htm

eller hos Opplæringssenteret www.opplaringssenteret.no

Siste nytt

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

Fujifilm lanserer Revoria XMF PressReady Lite, en arbeidsflytløsning skreddersydd for mindre bedrifter som ønsker å automatisere arbeidsflyten sin.
1280x400_Revoria_XMF_PressReady_Lite_Image_0
Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Flere nye funksjoner i HPs programvare, inkludert en dedikert KI-agent og chatbot for trykkproduksjon, er utformet for å gjøre det enklere for skrivere å automatisere arbeidsflyter.
HP-Nio.-PR-foto
HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Les videre

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

BK onCode kjøper svenske arifiQ Development

BK onCode AS, et teknologiselskap med base i Trondheim og en del av BK-konsernet, har kjøpt svenske arifiQ Development som er kjent for sitt avanserte kalkyle- og produksjonssystem rettet mot den grafiske bransjen.
BK fasad
BK onCode kjøper svenske arifiQ Development

Durst styrker nærværet i Norden

Durst Group overtar Molanders Sign & Display. Selskapet endrer navn til Durst Nordic og har ansatt en ny administrerende direktør for å erstatte Hans Molander som går av med pensjon.
Img
Durst styrker nærværet i Norden