torsdag 19. mai – uke 20
Nå kommer den digitale postboksen, en løsning som skal forenkle elektronisk markedsføring mot næringslivet. Strålfors satser sterkt i dette markedet, og forteller på sine nettsider at digital postboks, eller e-Boks som løsningen heter, er et godt og kostnadseffektivt supplement til tjenester innenfor print og distribusjon. E-Boks er Skandinavias mest brukte digitale postboks, og har blant annet fått stor utbredelse i Danmark. Strålfors, som eies av Posten Norden AB, har inngått avtale med Nets om salg av e-Boks til det norske bedriftsmarkedet. – Vi opplever en stadig økende etterspørsel etter digitale løsninger fra våre kunder, sier adm. direktør Steinar Høistad i Strålfors AS.
Han legger til at løsningen vil gjøre det enkelt for norske bedrifter å ta i bruk digital kommunikasjon med sine kunder. Med e-Boks kan brukeren få all elektronisk kommunikasjon fra ulike avsendere til én elektronisk postboks. Ifølge Steinar Høistad har mer enn 20.000 danske selskaper tatt i bruk e-Boks og bare i 2010 spart rundt 800 mill. e-Boks eies av Post Danmark og Nets, og har mer enn 5 millioner brukere direkte og indirekte i Danmark, Finland, Irland og Sverige.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: