Ny merkevare fra Heidelberg

Heidelberg utvider produktspekteret på forbrukssiden med merkevaren Saphira Eco. Ifølge selskapet er denne produktlinjen testet grundig for å sikre lave karbonutslipp. Produktene i Saphira Eco dekker hele produksjonskjeden fra førtrykk og trykk til ferdiggjøring, og den inkluderer plater, trykkfarge, lakk, selvklebende materialer, rengjøringsmidler og fuktemidler. Heidelberg hevder produktene gir et minimum med skadelige utslipp av VOC og ammoniakk.

Heidelberg har basert utviklingen av Saphira Eco-produktene på tre prinsipper: substitusjon, reduksjon og kompensasjon. I praksis betyr det at de har forsøkt å erstatte mineraler og syntetiske råvarer med tilsvarende fornybare, samtidig som de har redusert mengden av miljøskadelige komponenter. I tillegg er det mulig for trykkeriene å kjøpe utslippsrettigheter i forbindelse med bestilling.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Print Against War: Gir støtte til Ukraina

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.

Publisert av: 

EFI lanserer fem nye digitale front-ends til Konica Minoltas maskiner

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.

Publisert av: