Ny inkjet for emballasje

PUBLISERT: 19 mai 2011
OPPDATERT: 19 mai

Heidelberg retter seg mot emballasjeindustrien med sin nye UV-baserte inkjetløsning Linoprint Drive Line F. Ifølge produsenten kan den nye Linoprint-enheten benyttes til inline- eller nearline-integrering i emballasjeproduksjon. Produksjon av egemiddelemballasje skal være ett av flere områder der denne inkjet-pressen er spesielt egnet.
– Den kan integreres i slutten av en produksjonslinje, og fordelene er blant annet at den kan kjøre korte serier med variabelt innhold, sier Matthias Hartung, pr-ansvarlig hos Heidelberg. Drive Line F benytter UV-blekk med lav migrering. Systemet bruker et integrert kontrollsystem som skal gi god tilpasning mellom datastrømmen inn og ut. Den kan trykke på materialer som aluminium, komposittmateriale og plastfolie i bredder opp til 32 centimeter

Les videre

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Mutoh lanserer vannbasert rulleprinter med UV-teknologi

Denne printeren, som først ble vist på Drupa 2024 er nå tilgjengelig gjennom Mutohs distributører og partnere i Europa.
mutoh

Summa introduserer vinylkutter til DTF-applikasjoner

Den nye S Class 3-DTF er designet for å forhindre riper eller rullemerker som vanligvis oppstår ved transport av PET-film.
Summa-DTF-cutter

20.000 dupleks B1-ark i timen med inkjet

HP lanserer to nye rull-til-rull inkjetpresser. PageWide Press T4250 HDR og PageWide Web Press T500M HD som vil øke trykkerienes muligheter for vekst i høyvolumsproduksjon.
HP-PageWide-T500M-HD_factory_front_3-1-beskuren

Siste nytt

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek