Reklamebudsjettene blir større

Reklamemarkedet i Norge passerer 20 milliarder i 2011, spår analysebyrået IRM i sin brennferske prognose som ble offentliggjort 7. juni. Det er i så fall et godt skritt på veien til rekord.

Betyr større reklamebudsjetter flere trykksaker?

Betyr større reklamebudsjetter flere trykksaker? Foto: Lasse Andreassen, AGI.

– Opphentingen etter nedgangen i 2008/2009 fortsetter, og de aller fleste medier øker sine reklameinntekter i år, mener IRMs daglige leder Magnus Anshelm.

Internett- og TV-reklame blir sannsynligvis de sterkeste drivkreftene på reklamemarkedet også i 2011. Utendørsreklamen har allerede vist sterk vekst, og den vil fortsette. Innenfor dagspressen tror IRM at storbyavisene vil få høyere vekst enn riks- og lokalavisene.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Packnorth: Canon LabelStream 4000 vises for messepublikum

Tekst: Bo Wallteg | Foto: Canon

Canon brenner alt kruttet sitt på en enkelt maskin under Packnorth 10. – 12. mai. Canon LabelStream 4000, en spennende etikettpresse lansert i 2019, har nå begynt å finne veien til markeder i Europa. Norden er fortsatt et uberørt område, men Canon håper å legge grunnlaget for fremtidige installasjoner via Packnorth.

Publisert av: