Reklamebudsjettene blir større

Reklamemarkedet i Norge passerer 20 milliarder i 2011, spår analysebyrået IRM i sin brennferske prognose som ble offentliggjort 7. juni. Det er i så fall et godt skritt på veien til rekord.

Betyr større reklamebudsjetter flere trykksaker?

Betyr større reklamebudsjetter flere trykksaker? Foto: Lasse Andreassen, AGI.

– Opphentingen etter nedgangen i 2008/2009 fortsetter, og de aller fleste medier øker sine reklameinntekter i år, mener IRMs daglige leder Magnus Anshelm.

Internett- og TV-reklame blir sannsynligvis de sterkeste drivkreftene på reklamemarkedet også i 2011. Utendørsreklamen har allerede vist sterk vekst, og den vil fortsette. Innenfor dagspressen tror IRM at storbyavisene vil få høyere vekst enn riks- og lokalavisene.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fespa: Årets motto er «print in motion»

Tekst: Claes Nordström | Foto: Claes Nordström

Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.

Publisert av: