torsdag 19. mai – uke 20
Reklamemarkedet i Norge passerer 20 milliarder i 2011, spår analysebyrået IRM i sin brennferske prognose som ble offentliggjort 7. juni. Det er i så fall et godt skritt på veien til rekord.
– Opphentingen etter nedgangen i 2008/2009 fortsetter, og de aller fleste medier øker sine reklameinntekter i år, mener IRMs daglige leder Magnus Anshelm.
Internett- og TV-reklame blir sannsynligvis de sterkeste drivkreftene på reklamemarkedet også i 2011. Utendørsreklamen har allerede vist sterk vekst, og den vil fortsette. Innenfor dagspressen tror IRM at storbyavisene vil få høyere vekst enn riks- og lokalavisene.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: