Allkopi først i verden

PUBLISERT: 18 august 2011
OPPDATERT: 21 mars
Ricohs Executive Vice President i England, takker Allkopi-direktør Christian Paulsen for tilliten.

Allkopi blir den første virksomheten i verden til å starte produksjon på Ricoh Companys splitter nye, digitale arbeidshest Ricoh Pro C751. Og de har ikke bare kjøpt én, men hele tre identiske maskiner. Avtalen er så betydningsfull for Ricoh at Executive Vice President Peter Williams selv tok turen til Allkopis nye Concept Store på Fornebu for å besegle avtalen.

Allkopi var tidligere kjent for å være en trofast Xerox-bruker, men de har i flere år nå satset på Canon-utstyr. Nå står altså Ricoh for tur.

– Vi er så store at vi føler oss komfortable med å være lojale mot flere leverandører, sier administrerende direktør Christian Paulsen i Allkopi.

– Denne gangen hadde vi helt spesifikke behov og lette med lys og lykte etter maskinen som passet vår produksjon perfekt. Ricoh Pro C751 traff midt i blinken. Den trykker blant annet sort/hvitt uten at fargeverkene blir engasjert i det hele tatt, den kan kjøre langt overformat i ca 33 x 63 cm og den er forholdsvis rimelig. Grunnen til at vi bytter ut vår iGEN 3 med tre Pro C751-maskiner, er at vi oppnår minst like bra kapasitet, i tillegg til at vi får en utrolig fleksibilitet. Med tre maskiner er det ingen katastrofe hvis en maskin står noen timer, sier Paulsen.

Ricoh Pro C751 beskrives som en ”light production” maskin, og kan blant annet skilte med vannkjøling. AGI kommer med en bredere omtale av maskinen og samarbeidet mellom Allkopi og Ricoh i papirutgaven, som ligger i postkassene 20. september.

Tre av disse får snart plass i Allkopis produksjonslokaler på Fornebu.

Les videre

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1