Allkopi først i verden

Ricohs Executive Vice President i England, takker Allkopi-direktør Christian Paulsen for tilliten.

Allkopi blir den første virksomheten i verden til å starte produksjon på Ricoh Companys splitter nye, digitale arbeidshest Ricoh Pro C751. Og de har ikke bare kjøpt én, men hele tre identiske maskiner. Avtalen er så betydningsfull for Ricoh at Executive Vice President Peter Williams selv tok turen til Allkopis nye Concept Store på Fornebu for å besegle avtalen.

Allkopi var tidligere kjent for å være en trofast Xerox-bruker, men de har i flere år nå satset på Canon-utstyr. Nå står altså Ricoh for tur.

– Vi er så store at vi føler oss komfortable med å være lojale mot flere leverandører, sier administrerende direktør Christian Paulsen i Allkopi.

– Denne gangen hadde vi helt spesifikke behov og lette med lys og lykte etter maskinen som passet vår produksjon perfekt. Ricoh Pro C751 traff midt i blinken. Den trykker blant annet sort/hvitt uten at fargeverkene blir engasjert i det hele tatt, den kan kjøre langt overformat i ca 33 x 63 cm og den er forholdsvis rimelig. Grunnen til at vi bytter ut vår iGEN 3 med tre Pro C751-maskiner, er at vi oppnår minst like bra kapasitet, i tillegg til at vi får en utrolig fleksibilitet. Med tre maskiner er det ingen katastrofe hvis en maskin står noen timer, sier Paulsen.

Ricoh Pro C751 beskrives som en ”light production” maskin, og kan blant annet skilte med vannkjøling. AGI kommer med en bredere omtale av maskinen og samarbeidet mellom Allkopi og Ricoh i papirutgaven, som ligger i postkassene 20. september.

Tre av disse får snart plass i Allkopis produksjonslokaler på Fornebu.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: