Motivasjonsfyrverkeri

PUBLISERT: 2 september 2011
OPPDATERT: 2 september
Malin Arntsen motiverte forsamlingen

Landsmøtet åpnet sin første dag med et tankevekkende og medrivende foredrag av Årets nordlending 2008, Malin Arntsen. Hun er mest kjent for å ha kjøpt en falleferdig rønne på Rødøy for kr. 60 000,- og omskapt denne til suksessen Klokkergården. Som følge av sitt pågangsmot har hun gjort om ”den lille skjitøya” med 150 innbyggere til et yndet reisemål for kresne turister fra inn- og utland. Oppskriften er å våge å forlate det trygge og gyve på utfordringene – gjøre det umulige mulig. Hvis du tror at Malin Arntsen er topputdannet innen turisme og reiseliv, er det å overdrive en smule. Hun har meget begrenset utdanning og er dessuten dyslektiker! Meget motiverende person og historie for alle i salen. Får du noen gang muligheten, så gå og lytt til Malin.

Konsernsjef Håvard Grjotheim i 07 Gruppen var nestemann ut på podiet. Han oppfordret bransjen til å være bevisst på hvor den står og åpne øynene for at tilbudet ikke balanserer etterspørselen i våre markeder.

– Nå må vi agere, sa Grjotheim, og viste til en rapport fra 2000 om bransjens utfordringer, som han hevdet er like aktuell i dag. – Jeg kunne lest opp side etter side fra denne 22 år gamle rapporten, sa Grjotheim, – og dere ville trodd at den var skrevet i går. Vi har ikke gjort særlig annet med problemene enn å investere i nytt utstyr. Vi må slutte å fokusere på teknologi, for den alene løser ingen problemer.

- Rapporten fra 2000 er like aktuell i dag. Vi må agere, sa Håvard Grjotheim.

Vi vil komme med en kort rapport også senere fredag og på lørdag. Fyldige referater får du i den kommende papirutgaven, der landsmøtet er viet hele åtte sider.

Les videre

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_