Tror ikke helt på nye medier

Markedsførerne tror ikke at smartphones vil påvirke arbeidet. Foto: Samsung.

Lesebrett selger som hakka møkk, men i følge markedsførerne vil det ikke påvirke deres arbeid noe særlig. Foto: Samsung.

Microsoft Norge har akkurat gjennomført en undersøkelse om norske markedsføreres tanker om lesebrett og andre nye medier. Konklusjonen er at svært få syns at de nye mulighetene har hatt særlig innvirkning på forbrukernes medievaner. Mer enn 50 prosent av markedsførerne svarer i undersøkelsen at de ikke tror at lesebrett og smarttelefoner vil påvirke arbeidet det neste året. Det er heller ingen utbredt oppfatning om at mobile enheter vil få særlig betydning for måten man arbeider på de kommende årene. Bare en tredjedel av respondentene svarer positivt på dette. Spørsmålet blir dermed om markedsførernes forventninger er naive eller korrekte. Utviklingen på app-fronten og salget av lesebrett kan tyde på det første.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


En ”doldis” er den største skiltmakeren

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

De største skiltene. Og de minste. Bokstaver som er oppbygde hver for seg med bakgrunnsbelysning. Eller en duk på 25 kvadratmeter som spenner over en hel fasade. Tre, metall, akryl. Spesialistkunnskap om sveising og belysning. Og om vindens krefter. Det er bara en del av den kunnskapen som Signtronic besitter.

Publisert av: 

Packnorth: Canon LabelStream 4000 vises for messepublikum

Tekst: Bo Wallteg | Foto: Canon

Canon brenner alt kruttet sitt på en enkelt maskin under Packnorth 10. – 12. mai. Canon LabelStream 4000, en spennende etikettpresse lansert i 2019, har nå begynt å finne veien til markeder i Europa. Norden er fortsatt et uberørt område, men Canon håper å legge grunnlaget for fremtidige installasjoner via Packnorth.

Publisert av: