Ny event for lekne markedsførere

PUBLISERT: 21 september 2011
OPPDATERT: 21 september

Den 27. oktober arrangeres den første samlingen rundt en helt ny, raskt voksende markedsføringskanal i London – nemlig varemerkesspill. Dette er en kanal som forventes å øke til 1,6 milliarder dollar innen utløpet av 2016.

Games for Brands er en heldagskonferanse som tar for seg alle sider ved fenomenet varemerkespill og digital interaksjon gjennom onlinespill – blant annet reklame i spill, virtuelle produkter och advergames, som er en kombinasjon av annonser och spill. Dagen er delt i fyra temaer: gamification, branded games, virtual goods og in-game ads.

Bedriftsbaserte onlinespill og spillopplevelser er allerede et omfattende område. 40 prosent av alle de som bruker internett spiller onlinespill.

En av de viktigste talerne under Games for Brands heter Tom Chatfield. Han er forfatter av bestselgeren ”Fun Inc, Why games are the 21st Century´s most serious business”.

Mer informasjon finner du her.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Decorate-IT: Når interiør blir identitet og teknologi kreativ frihet

Mens designverdenen diskuterer trender, bærekraft og personlig uttrykk, bygger Canon bro mellom det mulige og det ønskede. Under arrangementet Decorate-IT 2. april inviterte selskapet til en dag der dekor, identitet og teknologi sto side om side – ikke som motsetninger, men som forutsetninger.
Foto: Lars-Ingar Bragvin Andresen, Texas Reklamebyrå (11)

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Canon-sjefen: «Inkjet er den rette veien å gå»

Canon har stilt ut på flere messer under mottoet "The power to move". For Canons Jennifer Kolloczek handler den bevegelsen om økt fokus på arkmatet inkjet ved høye hastigheter.
Canon Jennifer Matteus

Kraftfull skjæreteknologi kombinert med automatisering

På FESPA vil Zünd demonstrere hvordan en kombinasjon av kraftig skjæreteknologi, intelligent programvare og innovative løsninger for automatisert materialhåndtering kan gjøre digital skjæring effektiv og allsidig.
Henrik_Larsson_Hedblom-og-Martin_Roed_Nielsen