Antalis oppgraderer Keaykolour

Det utvidede og fornyede Keaykolour finpapirsortimentet byr på 11 nye intense farger, et bredere sortiment av gramvekter og et sterkt miljøfokus.

Sortimentet fra Arjowiggins Creative Papers kombinerer estetikk og miljø, og tilbyr nå totalt 29 harmonerende, elegante farger med varierte pregede overflater, og fra 30 til 100 % PCW (post-consumer waste) innhold i de nye resirkulerte FSC-sertifiserte seriene.

De 3 nye papirseriene fra Keaykolour har tatt utgangspunkt i trykkerienes og designernes etterspørsel etter produkter med en god miks av gramvekt og formater, der mesteparten er tilpasset den nye digitale trykkteknikken, samtidig som man henvender seg til forbrukere som er opptatt av en bærekraftig utvikling:

“Original” (tidligere Antique) er nå 30 % resirkulert og tilbyr 5 nye dype og kraftige farger. Inkludert er også det marmorerte sortimentet og en ny 450 grams ettlagskartong.

100 % resirkulert” – sortimentet er den første som kan tilby 300 g finpapirkartong i 100 % PCW med et sofistikert og enhetlig utseende. “100 % resirkulert” finnes i flere ulike varianter – Inclusions (particles) eller Fibrous (limestone og chalk) – og 3 nye moderne fargetoner.

reKreate” – sortimentet er et unikt produkt med innhold av resirkulerte fibre (pre-consumer waste) som vanligvis blir borte i resirkuleringsprosessen. Den patenterte teknologien reduserer fargene og massen med 50%. Sortimentet inneholder 300 g og 600 g i 3 nye sofistikerte farger.

I hele Keaykolour sortimentet er det 11 nye farger som er designet av den nederlandske fashionguruen og trendsetteren Li Edelkoort for å gjenspeile siste design. Konvoluttsortimentet som tilbyr E65 mapper og C5 formater, er nå utvidet til 15 farger. De 12 eksisterende variantene med preget design, som nå er 30 % resirkulert, er fortsatt tilgjengelig. Alt papir er klorfritt (ECF) og sertifisert som FSC mixed credit.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: