Selger Memjet i Norden

NPS, et nytt selskap i svenske Växjö, har underskrevet en avtale med britiske Lomond om distribusjon av den mye omtalte Memjet-teknologien i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Harri Lindqvist, Ricard Petersson og Bengt Andersson fra NPS skal markedsføre Memjet i Norden.

Memjet er en patentert inkjetteknologi som holder utrolig høy hastighet. Memjet utvikler førtst og fremst skrivermotorer som blir solgt videre til skriverprodusentene. Den kinesiske produsenten Lenovo var den første som tok teknologien i bruk i kontorsegmentet, og det er i første omgang deres produktserie NPS vil tilby på det nordiske markedet.

– Memjetteknologien er revolusjonerende. Den gir superraske utskrifter med lave kostnader og henger også godt med på miljøsiden, sier salgssjef Bengt Andersson i NPS.

–Memjet er spesielt interessant nå som bransjen er under press. Den gir ukompliserte, hurtige on demand utskrifter av høy kvalitet til lav pris. Samtidig utvikles det akkurat nå Memjet-produkter som er mer direkte målrettet mot den grafiske bransjen og storformatsegmentet. Målet er lavere kostnader og skrivere som er fem til ti ganger raskere enn dagens skriverteknologier, sier Andersson.

NPS vil i første omgang ikke selge produktene til sluttkunder, bare til etablerte forhandlere i IT- og kontorbransjen.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: