Brynild Gruppen vant Optimeringsprisen

Emballasjebransjens Optimeringspris er en anerkjennelse for arbeid som er gjort for å finne frem til samfunnsmessige og ressursbevarende, gode emballasjeløsninger. Prisen tildeles bedrifter eller personer som har dokumentert nye eller forbedrede emballasjeløsninger. Juryen ser på den totale løsningen i forhold til hele emballeringskjeden, og både økonomiske, merkantile og miljømessige kriterier trekkes inn og vurderes.

Vinneren av Optimeringsprisen i år er Brynild Gruppen. Avgjørelsen ble offentliggjort onsdag 3. november. Juryens begrunnelse er at deres nye D-pak fremhever produktene og gjør dem mer salgbare i hyllene og på salgstorg, på grunn av enkle og store åpninger. Løsningen har også ført til store materialbesparelser for både F-pak og D-pak. Gjennom sin innovative tilnærming har bedriften så langt klart å fjerne 6 000 paller fra varestrømmen pr. år. For enkelte produkttyper har man fått opp mot 40 % bedre pallutnyttelse, noe som gir betydelige og varige miljøgevinster.

Brynild Gruppen er en dagligvareleverandør som i de senere årene har arbeidet systematisk med optimalisering av emballasje innenfor alle produktgrupper. Dette har foregått i nært samarbeid med dagligvarehandelen og emballasjeprodusenter. Den totale innsatsen er et utmerket eksempel på at det er mulig å bedre eksponering og salg av produkter samtidig som det transporteres og selges mindre luft.

Juryen vil også fremheve Brynild Gruppens positive innstilling til å dele sine erfaringer fra optimeringsarbeidet – de har stilt opp på mange ulike arrangementer, noe som kommer hele bransjen til gode.

Optimeringsprisen utgis av Den Norske Emballasjeforening (DNE) og Næringslivets Emballasjeoptimeringskomite (NOK).

Publisert av: 

Del artikkelen


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Spesialeffekter hos Ricoh

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder

Når Sign, Print & Promotion – messen endelig er en realitet så stiller Ricoh med sine kreative trykkpresser og tilhørende softvare som vil pirre de fleste. Vi opplever nå ett marked i stor endring etter nedstengingen, trykkvolumer går ned så det å tilføre økt verdi til trykksakene kommer til å bli fokus i årene som kommer sier Eivind Karfjell, salgssjef hos Ricoh Norge Graphic Communications. 

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: