Kodak vinner miljøpris for PROSPER 1000 Press

Kodak er tildelt en “Green Equipment Award” for sin PROSPER 1000 Press digitalmaskin. Anerkjennelsen ble delt ut på Printing in China 2011 Green Awards i september. Det er et bredt anlagt panel av industrieksperter som vurderer utstyr, selskaper og materiell i et miljøperspektiv i konkurransen, som arrangeres av Kinas største forskningsinstitutt innen den grafiske bransjen, i samarbeid med mediegruppen Keyin.

KODAK PROSPER 1000 Press Platform fikk prisen med følgende begrunnelse:

– Maskinen leverer topp trykkresultat med vannbasert blekk, og resirkulerer inntil 95 prosent av blekket i en kontinuerlig sløyfe.

– Maskinen har redusert vedlikeholdsbehov og forbruk, siden den er utstyrt med et skrivehode med ekstra lang levetid, som dessuten kan gjenbrukes fremfor å måtte skiftes.

– Maskinen kan produsere meget små opplag på on-demand basis, noe som reduserer både makulatur og overproduksjon.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: 

Går for gull i Kobbervikdalen

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

Med 11 medarbeidere kunne de fylt et fotballag. Akkurat det overlater de til Strømsgodset, der Skilt design foretrekker å delta i fotballklubbens eksklusive “Sølvklubben”. På skilt- og dekorsiden derimot, er det ingen overdrivelse å si at bedriften selv går for gull.

Publisert av: 

Eske i bølgepapp holder ferskvarer kjøleskapskalde

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressefoto

Mondi, en av Europas største produsenter av emballasje, er spesielt fokusert på bølgepapp. Selskapet lanserer en pappeske for e-handel, kalt BCoolBox, som er så tett og dermed isolerende at den kan holde temperaturen på innholdet i esken på rundt syv grader Celsius i opptil 24 timer.

Publisert av: