Skjæregate reduserte tidsforbruket med 20 prosent

PUBLISERT: 10 november 2011
OPPDATERT: 21 mars

PJ-trykk har investert i en helhydraulisk Schneider Senator skjæregate fra Pitney Bowes, og melder at de gjennom dette har klart å redusere tidsforbruket på en del operasjoner med rundt 20 prosent.

PJ-trykk er et familieeid trykkeri som ble etablert i Oslo i 1979. Konkurransen om kundene er merkbar, og for å være konkurransedyktig må bedriften kontinuerlig vurdere oppdateringer av maskinparken.

– Vi hadde behov for å skifte ut vår 11 år gamle Polar skjæremaskin og så etter en løsning som ville forenkle hverdagen for de ansatte, redusere tidsforbruket og dermed gi et økonomisk bidrag til driften, sier daglig leder Pål B. Johansen. Utfordringen var å finne en leverandør med gode tekniske løsninger, fremtidsrettede produkter og sterk service.

Valget falt på Pitney Bowes og deres Schneider Senator skjæregate. Det aktuelle oppsettet ble en Schneider S-Line 115 H med pallemater, jogger og nedlegger.

– Å gå fra en tradisjonell frittstående skjæremaskin til en helhydraulisk skjæregate ga stor effekt fra første produksjonsdag. Vi har faktisk klart å redusere tidsforbruket med opp til 20 prosent. Det gir et verdifullt, økonomisk bidrag til bedriften, sier Johansen.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01