Papyrus lanserer om kort tid en totalt redesignet prøvekolleksjon. Med en nyutviklet og oppdatert kolleksjon får trykkerier, grafiske designere, reklamebyråer og sluttbrukere i Europa fysisk adgang til Papyrus’ brede sortiment av papir, kartong og konvolutter, samt informasjon om produkter, grafisk produksjon, teknologier og miljø. Reklamebyråer og designere i Europa har deltatt i en konkurranse, der de har designet sine egne personlige omslag til kolleksjonen. De tre vinnerne ble Iva Mandic, BBDO Zagreb i Kroatia, Miael Kivelä, Royal Majestic i Finland og Karin Ohlsson, Söder Reklamebyrå i Sverige Omslagene blir levert sammen med kolleksjonen. Hensikten er å gjøre papirvalget mer inspirerende, enklere, raskere og lettere.
Utover prøver på effektpapir i Specials-serien, ubestrøket og bestrøket papir, kartong, kontor og etikettpapir, konvolutter, selvklebende og syntetiske materialer, inneholder kolleksjonen eksempler på forskjellige trykkteknikker, fra offset til de nyeste digitale teknikkene. I tillegg kommer flere guider som i form av kreative og informative mapper, som gjør det enklere å gjøre riktige papirvalg. er info om den nye kolleksjonen her.
